RENAULTGRUPPEN MELDER OM REKORDSTORT SALG I 1. HALVÅR

RENAULTGRUPPEN MELDER OM REKORDSTORT SALG I 1. HALVÅR

Etter årets 6 første måneder har Renaultgruppen registrert 1,57 millioner biler, som er 13,4% vekst sammenlignet med fjoråret. Dette setter ny halvårsrekord for merkene Renault og Dacia på verdensbasis.

HISTORISK GODE TALL

• Takket være suksessen med fornyelsen av produktsortimentet har Renaultgruppen økt salgsregistreringer med 14% i et europeisk marked som kun økte med 9,6%. Renaultkonsernet sto for mer enn 1 av 10 bilregistreringer i Europa.
  • I Europa økte merket Renault med 15,6 % takket være de nye modellene Kadjar, Espace, Talisman og Megane.Clio er den nest mest solgte bil i Europa og Captur er den meste solgte Crossover i sin klasse. På elbilmarkedet har Renault en markedsandel på 27 % og ZOE økte med 40 % i registreringer.
  • Utenfor Europa har Renaultgruppen økt salgsregistreringer med 12,5% og gjorde det særdeles bra i Afrika-Midtøsten-India regionen. I alle regionene vokste salget av Renaultgruppens produkter mer enn totalmarkedet i regionen.
  • Årets mange lanseringer vil fortsette å bidra til økt salg. Renaultgruppen bekrefter sine mål for 2016:
    • Salgsvekst på verdensbasis
    • Styrking av Renault-merket i Europa
    • Fremgang i hver av de fem regionene

• Om Renault Norge

MotorGruppen overtok 1. september 2010 importen av Renaultbiler og deler fra Renault Nordic. MotorGruppen var fra tidligere importør av Mitsubishi samt eier av en rekke forhandlere, først og fremst i de store byene. Renault selges nå i 15 av Motor Gruppens egeneide forhandlere (Motor Forum) samt hos en rekke frittstående forhandlere.

Totalt sett finner du autoriserte Renaultforhandlere på nesten 40 steder i Norge og flere vil komme til etter hvert.
    RBI (Renault Bil Import) Norge AS er selskapet som er ansvarlige for salg og markedsføringen.