Illustrasjon: HMS-butikken

Unios verneombudskonferanse – VOK 2018

For 6. år på rad inviterer Unio verneombud og hovedverneombud som er medlemmer av Unios medlemsforbund til to dagers konferanse, med vekt på vernetjenesten og verneombudsrollen.

VOK 2018 finner sted 30.–31. oktober på Scandic Holmenkollen Park i Oslo.

Vi starter med lunsj den 30.10. og avslutter etter lunsj den 31.10.

Hovedpunkter i programmet
I år setter vi fokus på ytringsfriheten i offentlig sektor. Er den under press? Og hva er verneombudets rolle her? Anine Kierulf fra Norges nasjonale institusjon for menneskerettigheter (NIM) innleder om temaet.
Nasjonal overvåkning av arbeidsmiljø (NOA) ved Statens Arbeidsmiljøinstitutt (STAMI) har nylig offentliggjort sin

Faktabok om arbeidsmiljø og helse for 2018. Faktaboka presenteres av NOA, og vi arbeider med hvordan den kan brukes i praksis.

Vi ser også på det framtidsrettede verneombudet. Hvordan endres verneombudsrollen med et arbeidsliv i endring?

Unios verneombudspris vil bli delt ut på konferansen.

Påmelding til konferansen skjer via det Unio-forbundet det enkelte verneombud er medlem av.
Mer informasjon om påmelding, priser og tildeling av antall plasser pr. forbund vil bli i løpet av kort tid bli sendt direkte til forbundene v/ kontaktgruppa for inkluderende arbeidsmiljø fra Unios samarbeidspartner Arbeidsmiljøsenteret, som har det praktiske ansvaret for organiseringen av konferansen.

Påmelding til verneombudskonferansen kan sendes på e-post til nrf@radiograf.no

Lenke til Unios nettsak om VOK 2018

Elisabeth Norridge