Procon Digital viser engasjement for en bærekraftig fremtid

Procon Digital viser engasjement for en bærekraftig fremtid

Procon Digital er en ledende aktør innen digitale selvbetjeningsløsninger i Norge og Sverige, og er kjent for sine innovative egenutviklede softwareløsninger kombinert med digitale infokiosker og skjermløsninger. Selskapet har et sterkt fokus på miljøvennlighet og bærekraft i sine produkter og tjenester. Man finner Procon-løsninger i nærmere halvparten av norske kommuner, i over 350 bankkontorer, de fleste sykehus og hos mange bedrifter, og løsningene brukes daglig av mange tusen mennesker.

Procon Digital plantet i juni klimaskog i Surnadal

Miljøperspektiv på produkter og løsninger

Procon Digital er sertifisert som Miljøfyrtårn, og har implementert flere tiltak for å redusere sitt miljøavtrykk. Blant annet har selskapet inngått samarbeid med Trefadder AS for å plante klimaskog som kompensasjon for egne årlige CO2-utslipp. For hver solgte infokiosk plantes det i tillegg ett tre i klimaskogen, noe som involverer kundene direkte i selskapets klimaarbeid.

Selskapet benytter også energieffektive komponenter i sine produkter og har utviklet løsninger som minimerer energiforbruket. Dette inkluderer bruk av ulik teknologi i skjermer og infokiosker, samt optimalisering av programvareløsningene i selskapets skyserver Procon Cloud for å redusere strømforbruket.

Procon Digital har utviklet mange ulike digitale løsninger for å bidra til å effektivisere driften i bl.a. offentlig sektor, banker, helseinstitusjoner og i næringslivet

Klimarapport 2023 foreligger nå

Procon Digital har nylig publisert sin klimarapport for 2023, og som viser selskapets innsats og resultater innen bærekraft og miljøvern. Adm.dir. Tor-Arne Lie Jensen er godt fornøyd med resultatet av selskapets klimaarbeid og uttaler at klimarapporten for 2023 inspirerer til ytterligere innsats for klimaet. Rapporten fremhever selskapets kontinuerlige arbeid med å redusere karbonavtrykket og forbedre miljøprestasjonene.

Procon Digital fortsetter å være en pioner innen miljøvennlige digitale selvbetjeningsløsninger, og klimarapporten for 2023 er et bevis på selskapets engasjement for en bærekraftig fremtid.

Adm.dir. og grunnlegger Tor-Arne Lie Jensen er godt fornøyd med resultatene for klimaarbeidet i Procon Digital.

For mer informasjon, kan du lese hele klimarapporten på Procon Digitals offisielle nettside.