Procon Digital har utviklede mange digitale selvbetjeningsløsninger for plassering i det offentlige rom, og samler nå alt i skyløsningen Procon Cloud.

Procon Digital samler digitale løsninger under Procon Cloud

I en spennende utvikling innen digital selvbetjening, annonserer nå Procon Digital at selskapet samler alle sine ulike digitale selvbetjeningsløsninger under én paraply - Procon Cloud. Denne integreringen markerer et betydelig skritt fremover for selskapet, som har som mål å tilby en enda mer sømløs og effektiv tjeneste for sine kunder.

Procon Digital KommuneVert hos Sula kommune

Procon Digital AS har siden 1999 utviklet digitale selvbetjeningsløsninger i kombinasjon med bruk av digitale infokiosker og skjermer, og er i dag Nordens ledende leverandør av denne type løsninger.

I Norge finner man Procon-løsninger i nærmere halvparten av landets kommuner, i drøyt 350 bankkontorer, på mange sykehus og andre helseinstitusjoner, bl.a. samtlige sykehus i Helse Nord, og i mange ulike bransjer i næringslivet. De fleste nordmenn har nok brukt Procon-løsninger uten å vite hvem som har utviklet og levert disse, og løsningene brukes daglig av mange tusen mennesker.

Enhetlig plattform for bedre brukeropplevelse

Ved å samle alle løsninger under Procon Cloud, sikter Procon Digital på å forbedre brukeropplevelsen ved å tilby en enhetlig plattform. Dette vil gjøre det enklere for brukere å få tilgang til og administrere ulike tjenester, alt fra en enkelt portal.

- Vi er begeistret for å kunne tilby våre kunder en enda mer integrert og brukervennlig løsning, sier adm.dir. Tor-Arne Lie Jensen i Procon Digital der målet er at alle løsninger er integrert innen utløpet av året.

Adm.dir. Tor-Arne Lie Jensen sammen med beviset for at Procon Digital AS er sertifisert som miljøfyrtårn.

Økt effektivitet og sikkerhet

Procon Cloud vil ikke bare forbedre brukeropplevelsen, men også øke effektiviteten og sikkerheten. Ved å konsolidere systemene, kan Procon Digital bedre overvåke og vedlikeholde sine tjenester, noe som resulterer i enda raskere responstider og høyere sikkerhetsstandarder. Responstiden på support var i gjennomsnitt i 2023 på bare 12 minutter.

- Sikkerhet er en topp prioritet for oss, og med Procon Cloud kan vi tilby enda bedre beskyttelse for våre kunders data, forteller Jensen.

Procon Digital BankVert hos MelhusBanken tar effektivt i mot kundene

Hva er Procon Cloud ?

Procon Cloud er en skybasert plattform utviklet av Procon Digital for å samle og integrere deres ulike digitale selvbetjeningsløsninger. Her er noen nøkkelpunkter om Procon Cloud:

1. Skybasert Arkitektur: Alle løsninger som leveres av Procon Digital er skybaserte, noe som gir fleksibilitet og skalerbarhet. Dette betyr at brukere kan få tilgang til tjenestene fra hvor som helst, når som helst.
  2. Modulbasert Plattform: Procon Cloud er bygget på en modulbasert plattform kalt PIP (Procon InnholdsPlattform). Dette gjør det mulig å tilpasse og kombinere ulike moduler for å skape skreddersydde løsninger som passer spesifikke behov.
  3. Sikkerhet og Pålitelighet: Plattformen er designet med høy sikkerhet og pålitelighet i tankene. Procon Digital overvåker kontinuerlig sine systemer for å sikre høy oppetid og rask responstid.
  4. Bruksområder: Procon Cloud brukes i en rekke bransjer, inkludert helsevesen, kommunal forvaltning, banker, og mer. Noen av løsningene inkluderer digitale resepsjoner, køsystemer, infokiosker og videomøteløsninger.
  5. Lang Erfaring: Procon Digital har levert skybaserte løsninger siden 1999, og har dermed lang erfaring med å utvikle og implementere effektive digitale selvbetjeningsløsninger.
Telenor MBN valgt Procon Digital som sin partner på digitalt besøksmottak og der Telenor MBN nå også kan integreres i alle Procon-løsninger

Fremtidsrettet Løsning

Denne samlingen av tjenester under Procon Cloud er en del av Procon Digitals langsiktige strategi for å være i forkant av teknologiske fremskritt. Selskapet planlegger å fortsette å utvikle og forbedre sine løsninger for å møte de stadig skiftende behovene i markedet.

- Vi ser frem til å fortsette å innovere og levere toppmoderne løsninger til våre kunder, avslutter Jensen.

Med denne integreringen tar Procon Digital et stort skritt mot å forenkle og forbedre digital selvbetjening, og setter atter en gang en ny standard for digitale selvbetjeningsløsninger som Praktisk Digitalisering i det offentlige rom.

Statens vegvesen valgte Procon Digitale ResepsjonsVerter fra Procon digital til mange av deres kontorer over hele landet.