– Strategy& har en global styrke, kombinert med PwCs brede kompetanse og tilstedeværelse i Norge. Til sammen gir det Strategy& en unik mulighet til å bistå norske toppledere og investorer i å løse sine utfordringer, sier leder Anders Brun.

Ny sjef vil gjøre Strategy& ledende i Norge

Strategy&, et globalt fullservice strategirådgivningsselskap for toppledere, har ansatt Anders Brun til å lede kontoret i Norge. Nå tar han opp kampen mot de store strategirådgivingsselskapene, og skal bistå norske toppledere med å forme morgendagens virksomheter.

Strategy& er en del av PwC, og støtter kunder med strategirådgivning over hele verden. Nå er det klart at Anders Brun skal lede virksomheten i Norge. Han kommer fra stillingen som kommersiell direktør i det globale programvareselskapet Aize. Han har også erfaring som investeringsdirektør i Aker Horizons og har jobbet totalt 20 år som konsulent og partner i McKinsey & Company.

Store utfordringer

– Jeg ser frem til å bistå toppledere med deres viktigste og mest komplekse strategiske problemstillinger. Særlig gjelder det å lede overgangen til bærekraftige energiløsninger, ta i bruk KI og ny teknologi samt drive gjennom produktivitetsforbedringer og optimalisere porteføljen gjennom M&A. I Strategy& løser vi dette ved å tilby uovertruffen innsikt, innovative strategier og praktisk gjennomførbare løsninger, sier Anders Brun, managing partner for Strategy&.

– Strategy& har en global styrke, kombinert med PwCs brede kompetanse og tilstedeværelse i Norge. Til sammen gir det Strategy& en unik mulighet til å bistå norske toppledere og investorer i å løse sine utfordringer, sier Brun videre.

Ambisiøse mål

– Vi vil hjelpe våre kunder med å dyrke miljøer som tiltrekker og utvikler bransjeledende kompetanse, hvor innovasjon blomstrer og mangfold feires. Dette gjelder også for oss internt i Strategy& der vi vil kraftsamle PwC Norges etablerte kapasiteter, trekke på global ekspertise men også rekruttere nye medarbeidere som har lyst til å være med å bygge Strategy& til en topp tre posisjon i Norge innen kort tid, sier Anders Brun.

– PwC har hatt stor suksess med Strategy& globalt og i våre naboland, og styrker hele den norske strategivirksomheten til PwC i Norge, ved å kunne tilby en kombinasjon av lokal kunnskap, gjennomføringsevne og Strategy&s globale ekspertise, sier Leif Arne Jensen, administrerende direktør i PwC Norge.

FAKTA: Anders Brun (50 år)

2022 - 2024 Kommersiell direktør i Aize

2021 - 2022 Investeringsdirektør i Aker Horizons

2006 - 2021 Partner i McKinsey & Company

2003 - 2006 Direktør for forretningsutvikling og strategi, samt prosjektdirektør i Selvaagbygg AS

2001 - 2003 Konsulent i Bekk Consulting AS Bekk Consulting AS

1998 - 2001 Konsulent i McKinsey & Company

Om Strategy&
Strategy& er en global strategikonsulentvirksomhet som er unikt posisjonert for å hjelpe selskaper å bli morgendagens vinnere. Som en del av PwC, bygger Strategy& vekststrategier hver eneste dag, med særlig fokus på kommersiell due diligence, porteføljeutvikling, forretningsstrategi og kost- og produktivitetsforbedringer. Strategy& kombinerer global strategisk innsikt med dyp bransjeforståelse og lokalt nærvær. https://www.pwc.no/no/tjenester/strategy-and.html

Kategorier

PwC er Norges ledende kompetansehus med 27 kontorer over hele Norge. Vi hjelper virksomheter med alt fra cybersikkerhet, revisjon, lover og regler til antihvitvasking og lederutvikling.