Stormberg Årets nettbutikk i Norge

Stormberg Årets nettbutikk i Norge

Brillespesialisten ExtraOptical stakk av med prisen som Årets nykommer, mens elektronikkgiganten Komplett ble vinner av prisen Årets Cross Boarder. Prisene ble delt ut under logistikk- og netthandelsdagen LOAD.13 torsdag den 19. september.

Unikt konsept
Juryen er meget imponert over Stormberg. Nettbutikken har et konsept som snakker både til magen, hjertet, hodet og lommeboka. Vinneren klarer kunsten å kombinere et bredt spekter av kvalitetsvarer til en fornuftig pris med et stort sosialt engasjement, ekthet og full åpenhet rundt det de leverer, påpeker juryen.

– Stormberg.no er en nettbutikk som utnytter alle kanaler til fulle, og har klart å få til en sømløs integrasjon mellom nettbutikk, fysisk butikk og sosiale medier. I dag finnes ingen over og ingen ved siden når det gjelder retur- og garantiløsninger. I tillegg viser Stormberg et sterkt samfunnsmessig engasjement, sier konserndirektør for e-handel i Posten, Gunnar Henriksen.

- Vi er stolte og glade over å vinne denne prisen, spesielt siden vårt samfunnsengasjement ble trukket fram, sa  Eirek Gullvåg og Hege Nilsen Ekberg, som representerte Stormberg under prisutdelingen.

Ut av Norge
Stadig flere nettbutikker satser også utenfor Norge fordi netthandelen er grenseløs. Årets Cross Boarder er en pris som går til en norsk nettbutikk som har klart å etablere seg i ett eller flere andre europeiske land. Mange utenlandske butikker etablerer seg i Norge, men få norske går ut. Det ønsker Bring å oppmuntre til. Vinneren Komplett har vist hvordan dette kan gjøres, og baner vei for andre norske butikker som vil satse utenfor landets grenser.

Vinnerne av Årets Nettbutikk og Årets Cross Border vil også bli påmeldt til neste års Global Ecommerce Awards, som vil gå av stabelen i Barcelona, Spania, våren 2014.

Trøndersk nykommer
Også Årets nykommer retter blikket mot utlandet, og har alt etablert seg i seks europeiske land. Med ExtraOptical vil gründerne fra Trøndelag tilby mannen i gata et godt alternativ med en pris juryen beskriver som revolusjonerende. Vinneren gir kundene valgfrihet på betaling og leverer varene rett hjem i kundenes postkasser. Enklere kan det ikke bli.

Den fjerde prisen som ble delt ut på LOAD. 13 var Folkets nettfavoritt. NetOnNet ble alt tidligere i år kåret som vinner av den prisen, basert på antallet stemmer fra det norske folk.

Tidligere vinnere:Årets nettbutikk:

• 2012 Clas Ohlson
  • 2011: Ipet.no
  • 2010: Stormberg.no
  • 2009: HM.com
  • 2008: Storogfin.no
  • 2007: Komplett.no
  • 2006: Komplett.no
  • 2005: Elkjøp.no

Årets nykommer:

• 2012: Shavecare.no
  • 2011: Vaho.no