Posten og Bring styrker sin posisjon i Sverige

Posten Norge og Bring styrker sin posisjon i det svenske logistikkmarkedet gjennom oppkjøp av West Cargo Vårgårda. Oppkjøpet er et ledd i Brings offensive satsing i Norden.

– Det nordiske logistikkmarkedet utvikles stadig i retning av ett marked. Vi ønsker å styrke Bring sin posisjon i Sverige for å kunne møte den økende etterspørselen etter logistikkløsninger i Norden, sier konsernsjef Dag Mejdell i Posten Norge AS.

West Cargo Vårgårda har med 110 medarbeidere og rundt 100 biler en sterk posisjon innenfor gods i Västra Götalandsregionen. Selskapet omsetter for 320 millioner svenske kroner per år.

– West Cargo Vårgårda er et veldig bra supplement til vår virksomhet i Sverige. I fjor kjøpte vi Ekdahls Åkeri, og sammen med West Cargo får vi et enda sterkere innenlands nettverk i Sverige, sier Mejdell.

–Vi er veldig tilfreds. Som en del av Bring får vi et bredere tilbud fremover, sier Magnus Nilsson, vd i West Cargo Vårgårda.

For mer informasjon kontakt:
Postens pressetelefon:  951 48 000

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk i Norden. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring. Posten betjener privatkunder i det norske markedet og har ansvaret for daglig postdistribusjon og det landsdekkende salgsnettet med over 1400 salgssteder i Norge. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden og består av forretningsområder med ulik spisskompetanse.

Aleksander Hømanberg

Pressekontakt Presse- og kommunikasjonsrådgiver +47 454 75 536