Henting i akkebokser er en av flere utleveringsmuliugheter Posten tilbyr stadig flere av. Foto: Håvard Jørstad

​Posten øker antallet pakkeutleveringssteder kraftig

Posten gjør det lettere å hente netthandelspakker: Når Black Friday kommer vil Posten ha over 1700 utleveringssteder. Det er over 130 flere utleveringssteder enn på samme tid i fjor.

I 2020 har steder med pakkeutlevering økt. Nå finnes det 263 slike steder rundt omkring i landet. De kommer i tillegg til Post i Butikk. Pakkeutlevering finnes i forskjellige typer butikker. Her kan kundene hente sine pakker og levere inn retursendinger.

Posten er også i ferd med å sette ut pakkebokser som er tilgjengelig 24/7 over hele landet. Innen 2021 er omme skal det være satt ut pakkebokser på 1000 ulike steder i landet. Det settes ut pakkebokser fortløpende. Det beregnes at det vil være pakkebokser på 80 ulike steder før Black Friday – hvilket gir totalt 1709 ulike utleveringssteder for pakker.

- I takt med den kraftige veksten i pakker bygger vi ut et solid nettverk av utleveringssteder, slik at våre kunder har størst mulig valgfrihet. Mange ønsker å få pakkene levert hjem, men med stadig flere utleveringssteder er også det en god løsning for de som velger dette. Vi fortsetter å bygge ut vårt utleveringsnett og målet er at kundene skal kunne velge blant nesten 3.000 steder å hente pakker julen 2021, sier pressesjef Kenneth Tjønndal Pettersen.

Her er oversikten over antallet utleveringssteder for Posten:

• Post i Butikk 1.302
  •  Posten pakkeutlevering 263
  •  Pakkeboks ca 80 (alle nye i 2020)
  • Postkontor 28
  • Andre 36