Posten samarbeider med MA$ARATI  om å tilby t-skjorter med fem kjente norske artister som motiv.
Posten samarbeider med MA$ARATI om å tilby t-skjorter med fem kjente norske artister som motiv.

​Posten med samarbeid om festival-t-skjorter designet av MA$ARATI

I fraværet av festivalsommeren lanserer Posten festivalmerch sammen med kunstneren MA$ARATI. Fem norske artister får sine spesialdesignede Limited Edition t-skjorter, som legges ut for salg de neste ukene.

– Festivalsommeren betyr mye for folk. Når dette blir revet bort av et virus, er det fint å ta opp kampen og likevel skape noe bra, sier MA$ARATI – eller Mathias Nordby som han egentlig heter.

MA$ARATI er internasjonalt anerkjent for sin kunst, klesdesign og tatoveringer, og lager blant annet klær for noen av verdens mest kjente rappere. 29-åringen fra Hamar har en helt særegen stil og omtales ofte som en kunstner det er umulig å plassere i bås.

Denne våren har han fra sitt studio på Fornebu designet fem unike t-skjorter for fem norske artister – OnklP, Isah, Gabrielle, Highasakite og Matoma. T-skjortene kommer i et begrenset opplag og vil bli solgt etter «førstemann til mølla»-prinsippet.

– Stolte over prosjektet
Posten, som står bak prosjektet, har gledet seg til å vise frem hva MA$ARATI og artistene har jobbet med de siste månedene.

– Når det ikke blir festivaler, så skal det i hvert fall bli merch! Artistene som skulle opptre

på norske festivaler i sommer hadde gledet seg, og vi i Posten hadde som sponsor på flere festivaler gledet oss til å treffe publikum. Planen var å tilby enkel hjemlevering av merch direkte fra festivalene. Slik ble det ikke. Men når noe forsvinner gir det rom for at nye ting kan gro frem, sier Monica Solberg, markedssjef i Posten.

– Vi har valgt å samarbeide med MA$ARATI fordi han er en kunstner helt utenom det vanlige, som engasjerer både trendsettere og tungvektere innen hiphop- og popkulturen. Dette er unge mennesker som handler mye på nett, og således utgjør en viktig målgruppe for Posten fremover, forteller Solberg.

Annerledes sommer
De fem norske artistene har ennå ikke fått se sine spesialdesignede t-skjorter og er mildt sagt spente før de skal «unboxe» plaggene.

– Det er en ære at Mathias har designet en t-skjorte bare for meg. Og veldig kult at Posten tok initiativ til prosjektet. Jeg gleder meg vilt til å åpne boksen, og blir det veldig bra kjøper jeg sikkert inn noen ekstra, sier OnklP.

T-skjortene vil bli sluppet løpende de neste ukene på denne adressen: http://emerching.posten.no