Posten har over 1300 Post i Butikk landet over. I 2021 flyttes noen av disse til andre butikker. Foto: Birger Morken

​Posten flytter til ny butikk sju steder i Viken

Sju Post i Butikk i Viken bytter driver i 2021. Det skjer etter ordinær konkurranse blant butikker som er interessert i å ha tjenesten.

De sju butikkene er:

• Algarheimveien Post i Butikk i Ullensaker. Den skifter Extra Algarheimveien til Rema 1000 Gystadparken.
  • Eidsvoll Post i Butikk i Eidsvoll. Den skifter fra Coop Prix Eidsvoll til Rema 1000 Eidsvoll.
  • Holt Vestvollen Post i Butikk i Lillstrøm. Den skifter fra Extra Brånåsen til Rema 1000 Holt Vestvollen.
  • Hvam Post i Butikk i Nes. Den bytter fra Mix Neskollen til Rema 1000 Neskollen.
  • Slependen Post i Butikk i Asker. Den bytter fra Extra Slependen til Rema 1000 Billingstadsletta.
  • Tranby Post i Butikk i Lier. Den bytter fra Extra Tranby til Circle K Tranby.
  • Vøyenenga Post i Butikk i Bærum. Den skifter fra Meny Vøyenenga til Rema 1000 Vøyenenga.

I tillegg oppretter Posten to pakkeutleveringspunkter. Det er Eidsvoll Posten pakkeutlevering i Extra Hammerås i Eidsvoll og Hosle Posten pakkeutlevering i Rema 100 Lijordet i Bærum.

Tidspunkt for endringene bestemmes senere. Kundene blir informert i god tid før byttene skjer.

Posten har 1303 Post i Butikk 1. desember 2020. Alle disse må ifølge regelverket ut på konkurranse senest hver sjuende år. I 2020 var 284 Post i Butikk over hele landet med i konkurransen. 36 av disse skiftet drivere.

- Når vi velger Post i Butikk, legger vi vekt på blant annet nærhet til kundene, parkeringsmuligheter, økonomi og hvor egnet lokalet er. At noen butikker mister Post i Butikk, betyr ikke at Posten er misfornøyd med disse driverne, sier Frode Fyllingen, som er direktør for Postens salgsnett.

Post i Butikk har veldig høy kundetilfredshet, mye takket være lokale drivere som håndterer pakker og posttjenester på en god måte. Lang åpningstid og god tilgjengelighet der folk ferdes gjør også at Post i Butikk har blitt stadig mer populært siden innføringen for om lag 20 år siden.

-Vi er opptatt av å sikre god tilgjengelighet til Postens tjenester over hele landet. Selv om noen kunder mister en Post i Butikk som de er vant til å bruke I 2021, er vår erfaring at nye drivere blir tatt godt imot av kundene, påpeker Frode Fyllingen.

Kontakt for ytterligere informasjon:
Algarheimveien Post i Butikk, Holt Vestvollen Post i Butikk
Distriktssjef Christian Haldorsen, epost christian.haldorsen@posten.no, telefon 905 46 253.

Eidsvoll Post i Butikk, Hvam Post i Butikk
Distriktssjef Inger Johanne Holt, epost inger.holt@posten.no, telefon 402 48 657.

Slependen Post i Butikk, Vøyenenga Post i Butikk
Distriktssjef Unni Rødal, epost unni.rodal@posten.no, telefon 971 84 958.

Tranby Post i Butikk
Distriktssjef Ona Merete Finstad, epost ona.finstad@posten.no, 913 03 584.