To av Postens el-biler som kjører i hovedstadsområdet har nå fått regnbuefarger. De markerer at Posten står for mangfold, fellesskap og kjærlighet. Foto: Posten/Tore Hole Oksnes

Posten feirer mangfoldet med regnbuedekor på biler

Regnbuefargene har fått plass på to av Postens el-biler som nå ruller rundt i hovedstadsområdet. De skal markere at Posten står for mangfold, fellesskap og kjærlighet.

I fjor ga Posten ut skeive frimerker i forbindelse med at det var 50 år siden homofili sluttet å være forbudt i Norge. I år vil Postens biler bidra til å fronte konsernets tydelige holdninger og standpunkt.

– Regnbueflagget er et velkjent symbol for mangfold, fellesskap og likeverd – og det kjennetegner Postens kultur. Her er det plass til alle. Vi er stolte av å markere dette på bilene som nå ruller rundt i Stor-Oslo, sier konserndirektør Hans-Øyvind Ryen i Posten.