Kommunikasjonsdirektør i Posten, Elisabeth Gjølme og Tomas Holmstad, administrerende direktør i Lillehammer 2016 Foto: Magne Vikøren / Lillehammer 2016

På lag med Ungdoms-OL

Posten og Bring er offisiell OL-leverandør av post- og logistikktjenester til Ungdoms-OL Lillehammer 2016.

Under mesterskapet i februar kommer det over 1 000 deltagere fra alle verdenshjørner, og Posten og Bring skal sikre atutøverne har utstyret på plass på arenaen når startskuddet går. Posten og Bring skal også bidra med rådgiving innen logistikk, slik at lekene skal gå på skinner.

– Det er med stor entusiasme vi vil være med og bidra til at Ungdoms-OL på Lillehammer blir en suksess. Dette er en stor og viktig begivenhet hvor ungdom er i sentrum. Posten og Bring er fremtidsrettet og satser på unge mennesker, miljø og innovasjon – akkurat som Ungdoms-OL, sier kommunikasjonsdirektør i Posten, Elisabeth Gjølme.

Miljøeffektiv transport

Posten og Bring jobber hele tiden for å minske miljøpåvirkningen. Under Ungdoms-OL på Lillehammer skal transporten av utstyret være klimanøytral.

- Vi er en stor logistikkaktør og ønsker å være en pådriver for miljøeffektive løsninger i vår bransje. Mange har lagt merke til at vi går over til fornybar diesel på våre større kjøretøy. Det er et stort steg for oss, og det blir et viktig miljøtiltak under Ungdoms-OL, sier Gjølme.

Viktig arena

Ungdoms-OL skal arrangeres i Lillehammer-regionen 12.–21. februar 2016. Dette er andre gang i historien at Ungdoms-OL arrangeres, og lekene er en viktig arena for fremtidens idrettsutøvere.

– Vi er veldig stolte av samarbeidet Lillehammer 2016 har innledet med Posten og Bring. For at mesterskapet skal bli en suksess, er det helt essensielt for oss å jobbe sammen med en ledende aktør på logistikkmarkedet. Med Posten og Bring på laget føler jeg meg trygg på at deltakernes utstyr er i de beste hender hele veien fra Gardermoen og ut til de 15 ulike sportsarenaene, sier administrerende direktør i Lillehammer 2016, Tomas Holmestad.

Også under den nasjonale fakkelturneen i forkant av lekene blir Posten og Bring viktige for Ungdoms OL.

– Som i 1994 blir selskapet også denne gang en sentral bidragsyter i forbindelse med gjennomføringen av arrangementene rundt omkring i hele landet før lekene starter, avslutter Holmestad.

Fakta om Ungdoms-OL:

• Lillehammer 2016 er navnet på det fjerde Ungdoms-OL.
  • Youth Olympic Games (YOG) er ungdommens olympiske leker.
  • Visjonen bak Ungdoms-OL, som er den offisielle norske oversettelsen, er å inspirere ungdom verden over til å delta i idrett, leve sunt og etterleve de olympiske verdier; som blant annet å vise solidaritet og utøve fair play.
  • Arrangeres fra 12.–21. februar 2016 på Lillehammer, Hamar, Gjøvik, Øyer og i Oslo.
  • 1100 unge utøvere i alderen 15 til 18 år skal konkurrere i 70 øvelser i de 15 olympiske vinterdisiplinene.
  • Lekene involverer ungdom på alle områder; både lokalt, nasjonalt og internasjonalt.

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.