​Nettshopperne kåret sin favoritt

​Nettshopperne kåret sin favoritt

Bildet viser daglig leder Silvia Melin (t.v.) og markedssjef Rebecka Karlström i Blivakker.no. I midten direktør for e-handel i Posten og Bring, Gunnar Henriksen. FOTO: Tore Oksnes

For tredje gang er landets mest populære nettbutikk kåret i regi av Posten og Bring. 72.000 nordmenn stemte på sin favorittnettbutikk, og Folkets Nettfavoritt 2015 er kosmetikk-butikken Blivakker.no

Det er tredje gang Folkets Nettfavoritt kåres ved at det norske folk stemmer på den norske nettbutikken de liker best. I årets kåring kom nettbutikkene GetInspired.no og Komplett.no på pallplass.

Sterk nettvekst

-De tre nettbutikkene gjør det svært bra i sterk konkurranse med andre. Personlig pleie, elektronikk og sportsklær er varekategorier med sterk vekst på nett de siste årene. Nettfavorittene har hevdet seg i toppen de siste årene, og det er mye takket være lojale kunder, sier konserndirektør for e-handel i Posten, Gunnar Henriksen.

Undersøkelser viser at nettshopperne foretrekker kjente butikker som oppleves som trygge valg. Sju av ti oppgir at de handler på nytt i nettbutikker der de har handlet tidligere. Blivakker.no har jobbet hardt for å sikre seg en stabil kundemasse, og daglig leder Silvia Melin er svært stolt over å være Folkets Nettfavoritt 2015.

-Vi synes det var veldig kjekt å bli Folkets Nettfavoritt, og er utrolig glade for at vi har så mange fornøyde kunder som ville stemme oss fram. Vi er et lite, men veldig bra team som brenner for nettbutikken og som jobber hardt for å bli stadig bedre for kundene våre, sier Melin.

Stemmerekord

Til sammen var det rekordhøye 72.000 nordmenn og –kvinner som stemte på sin nettbutikkfavoritt i år. Det er 30 prosent flere stemmer enn i 2014, som også var rekord.

-Vi er svært fornøyd med hvor mange som har stemt i årets nominasjonskampanje. Netthandel blir stadig mer populært blant nordmenn, og det er hyggelig å se at folk engasjerer seg i sine favorittbutikker, sier Henriksen.

Stor bredde

Alle nettbutikkene som har fått en stemme i nominasjonskampanjen går videre til de jurybestemte Netthandelsprisene, som deles ut på LOAD, Brings store netthandelskonferanse i september.

-Med nærmere 1000 unike nettbutikker gir kampanjen verdifull oversikt over den store bredden som finnes innen norsk netthandel, fra små nyoppstartede nettbutikker til kjente og veletablerte giganter, avslutter Henriksen.

Fakta om Brings netthandelspriser

• Bring har siden 2005 delt ut priser til de beste norske nettbutikkene på sin årlige netthandels- og logistikkonferanse LOAD. Prisene kåres av en uavhengig jury bestående av eksperter innen web, logistikk, e-handel, analyse, markedsføring- og kommunikasjon.
  • Årets jury består av Nina Furu (Webgruppen), Sarah Wittbom (Nordic Ecommerce Knowledge), Bente Sollid Storehaug (Dinamo), Eivind Savio (NeoLab), Hans-Petter Nygård-Hansen (KommFram) og juryleder Arild Liland (Bring).
  • Siden 2013 har folkets egen pris, Folkets Nettfavoritt, blitt delt ut. Tidligere vinnere av denne prisen er NetOnNet og Stormberg.

Les mer om LOAD og Netthandelsprisene her: www.bring.no/load

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk i Norden. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring. Posten betjener privatkunder i det norske markedet og har ansvaret for daglig postdistribusjon og det landsdekkende salgsnettet med over 1400 salgssteder i Norge. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden og består av forretningsområder med ulik spisskompetanse.