Inn på omdømmetoppen

Inn på omdømmetoppen

Med en rekordhøy 4. plass klatrer Posten mest av alle på prestisjetung omdømmemåling.

I dag offentliggjorde kommunikasjonsbyrået Apeland sin årlige omdømmemåling «RepTrak», hvor de måler omdømmet til Norges 50 mest synlige virksomheter.

På årets måling finner vi Posten helt oppe på fjerdeplass – en solid forbedring fra fjorårets 20. plass. Av alle virksomhetene på listen er det Posten som stiger desidert mest fra i fjor. Med 81,4 poeng av 100 mulige er omdømmet på målingens høyeste nivå; «fremragende».

– Imponerende hopp

RepTrak-undersøkelsen har blitt gjort hvert år siden 2004. Ole Christian Apeland, administrerende direktør i Apeland, mener Postens klatring på listen er bemerkelsesverdig.

– Posten gjør et imponerende hopp og har fremragende omdømme. Det skyldes mye godt arbeid over lang tid, sier han.

Stolte medarbeidere

Elisabeth Gjølme, konserndirektør Kommunikasjon i Posten, er stolt over fremgangen på listen.

– Dette har vi jobbet for over lang tid. Derfor er det svært gledelig å få en slik fremgang på omdømmemålingen og avansere til høyeste nivå, sier hun.

Hun mener at Posten har foretatt store og vellykkede omstillinger over tid, og at dette har bidratt til å styrke Postens posisjon hos det norske folk.

– Og så har vi stolte medarbeidere som vinner kundenes hjerte. Jeg tror hovedforklaringen ligger der.

Fakta: Apelands omdømmemåling

Undersøkelsen er gjort hvert år siden 2004

Måler omdømmet til Norges 50 mest synlige virksomheter

Basert på en nominering gjennomført av kommunikasjonsbyrået Apeland og Reputation Institute

Studien ble gjennomført i januar, februar og mars – med totalt 13 420 vurderinger

Omdømmescoren regnes ut fra fire spørsmål om tillit, respekt, beundring og god følelse

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.