Hvor godt kjenner du Norge?

Hvor godt kjenner du Norge?

Test norgeskunnskapene dine i Posten og Brings splitter nye quiz.

ngen kjenner Norge bedre enn Posten og Bring – det er budskapet i kampanjen som gikk i gang i forrige uke. Se reklamefilmen her.

Norges-quiz

I dag lanseres en norgesquiz som en del av kampanjen. Her kan folket bryne seg på til sammen 200 spørsmål om Norge – fordelt på 19 fylker, Svalbard og en egen barnequiz. Quizen promoteres blant annet i magasiner, radio, sosiale medier og på postkontorene.

– Når man skal lage kampanjer i dag, holder det ikke bare å fortelle folk ting. Man må også prøve å få dem til å engasjere seg litt i budskapet. Derfor ønsker vi å inkludere folk, og teste dem i hvor godt de selv kjenner Norge. Quiz spiller på kunnskap, og norgeskunnskapen er Posten og Brings styrke. Så det spiller godt sammen, sier markedssjef Pia Fiskvik Karfjell.

Overraskelse i Posten

Quizen er å finne på ingenkjennernorgebedre.no. Ved å klikke seg inn her og taste inn postnummeret sitt, får man en rekke spørsmål knyttet til fylket man bor i. Alle som bor på postnummeret som samlet har gjort det best i quizen – og som ikke har reservert seg mot reklame – får en overraskelse i posten.

Nye quizspørsmål vil lanseres i forkant av påsken, sommeren, høstferien og juleferien i 2016, og et vinnerpostnummer kåres etter hver periode.

– Ta quizen, og del gjerne resultatet på Facebook. Vi har jo grunn til å tro at postnummer med mange Posten- og Bring-medarbeidere, vil gjøre det skarpt i konkurransen, smiler Karfjell.

Ansattes bilder

Nesten alle bildene som brukes i quizen, er tatt av egne ansatte ute på ruta. Du finner dem på Instagram og Facebook under #rutami #ingenkjennernorgebedre.

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.