Konserndirektør Gunnar Henriksen i Posten Norge gleder seg over den nye avtalen med Elkjøp.

Elkjøp velger Bring for hele Norden

Elkjøp har valgt Bring som nordisk post- og logistikkleverandør. Dermed utvider elektronikkjeden samarbeidet med Bring fra Norge og Danmark, til også å omfatte Finland og Sverige.

Elkjøp er en dominerende aktør innen elektronikk i Norden med fotfeste i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Dette er også hjemmeområdet til den nordiske logistikkleverandøren Bring, som nå har fått en tre-årig avtale med Elkjøp.

Gode løsninger

Elkjøp investerer og satser stort på stadig å forbedre distribusjonløsningene til sine kunder med nye tjenester og leveringsalternativer. Nettopp gode logistikkløsninger og leveringsalternativer som gir fornøyde sluttkunder, fremholdes av Elkjøp som bakgrunnen for valget av Bring som post- og logistikkleverandør.

- Elkjøp har valgt Bring som vår nordiske partner for postpakker og brevleveranser fordi de har en fremoverlent holdning og fokus på at kunden alltid skal være fornøyd. Bring har i mange år levert en stabil, kvalitetssikker og effektiv løsning for oss i Norge og Danmark. Nå skal vi med stor styrke jobbe sammen for å bygge ut en enda bedre og mer effektiv infrastruktur som fundament for nye tjenester med kunden i sentrum. Det gir enda bedre kjøps- og leveranseopplevelse for sluttkunden, sier Andreas Thimour som er Head of Development & Distribution i Elkjøp.

Fjær i hatten

Elkjøp har som uttalt ambisjonsnivå at «Vi skal bli klodens mest kundeorienterte kjede». Derfor opplever Bring det som en skikkelig fjær i hatten å bli valgt som partner for hele Norden. Elkjøp er allerede før utvidelsen av samarbeidet en betydelig kunde i konsernet, og har hatt flere år med tett samarbeid og utvikling av tjenester på tvers av landegrensene.

- Vi er stolte over at Elkjøp nå forsterker det gode samarbeidet og velger Bring som nordisk totalleverandør innen pakkeforsendelser i Norden. Netthandel er et viktig vekstområde for Posten Norge og forbrukerne handler grenseløst. Avtalen er en bekreftelse på at vi leverer attraktive forbrukerorienterte løsninger som hjelper våre kunder å lykkes med sin forretning, sier konserndirektør for E-handel, Gunnar Henriksen i Posten Norge.

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.