Bring Frigo styrker seg ytterligere i Sverige. FOTO: Birger Morken / Posten

Bring kjøper svensk selskap

Bring kjøper det svenske logistikkselskapet Svebol Logistics AB og styrker sine løsninger for matleveranser i Stockholms-området og Mälardalen.

Svebol distribuerer mat til storhusholdninger, restauranter og butikker i Stockholm og hele Mälardalen med 80 ansatte og 60 biler. Med oppkjøpet av Svebol styrker Bring sin posisjon og kompetanse innen temperert transport.

- Vi er fornøyde med at vi nå styrker vårt lag med Svebol. Selskapet tilfører Bring Frigo kapasitet og kompetanse, og dermed bedre muligheter til å tilby effektive distribusjonsløsninger i Mälardalen-regionen og Sverige for øvrig. I tillegg har de, som oss, høye ambisjoner innen bærekraft, sier konsernsjef Dag Mejdell i Posten Norge.

Svebol er, som Bring, bransjeledende innenfor miljøeffektiv logistikk. Blant annet benytter begge selskapene det fornybare drivstoffet (HVO) og Svebol deltar i det såkalte Off-Peak prosjekt med miljøeffektive leveranser på natten i Stockholm.

- Vi ser et stort potensial til å vokse og utvikle oss med Bring. Våre kunder får større fordeler med et bredere spekter av tjenester, sier Martin Svedin, administrerende direktør og eier av Svebol.

Svebol har hovedkontor i sørlige Stockholm har tidligere vært privateid. Estimert omsetning er på 100 millioner svenske kroner inneværende år.

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.