Fra 1. oktober får 2.000 husstander og 500 bedrifter ny postadresse. Det blir også innført åtte nye postnummer

2000 husstander får nytt postnummer

2.000 husstander og 500 bedrifter får ny postadresse 1. oktober 2022. Det blir også innført to nye postnummer.

Posten endrer postnummer en gang i året, 1. oktober.

- Endringer av postnummer skjer på Postens initiativ, men kan også endres etter forslag fra kommune, organisasjoner eller velforeninger. Endringene skal bidra til en så korrekt og effektiv postdistribusjon som mulig, sier Kenneth Tjønndal Pettersen som er pressesjef i Posten.

Alle som får nytt postnummer oppfordres til å informere sine kontakter. Posten vil fortsatt levere pakker og brev med gammelt postnummer, men etter hvert vil feil adresse forsinke postgangen og feiladressert post kan bli returnert.

I Finnmark opprettes det to nye poststeder:

9552 Øksfjorden

9926 Pasvik

Statens kartverk har vedtatt at Storforshei skal skrives Storforsheia. 8630 Storforshei (gateadresser) endres derfor til 8630 Storforsheia og 8638 Storforshei (postbokser) endres til 8638 Storforsheia

Den største endring skjer på øyene i Ålesund kommune. Når den nye Nordøyvegen åpner vil posttilførselen bli lagt om og disse postnumrene endres:

6488 Myklebost endres til 6295 Myklebost

6487 Harøy endres til 6296 Harøy

6486 Orten endres til 6286 Orten

6485 Harøy endres til 6287 Harøy

6484 Sandøy endres til 6297 Sandøy

6483 Ona endres til 6298 Ona

Her kan du lese mer om endringene i Ålesund