En gang i året kan postnummer endres. I år er det færre endringer enn det har vært tidligere år

1.500 husstander får nytt postnummer 1. okober

1.500 husstander og 400 bedrifter får ny postadresse 1. oktober 2021. Det kommer åtte nye postnummer.

Posten endrer postnummer en gang i året, 1. oktober.

- Endringer av postnummer skjer på Postens initiativ, men kan også endres etter forslag fra kommune, organisasjoner eller velforeninger. Endringene skal bidra til en så korrekt og effektiv postdistribusjon som mulig, sier Kenneth Tjønndal Pettersen som er pressesjef i Posten.

Alle som får nytt postnummer oppfordres til å informere sine kontakter. Posten vil fortsatt levere pakker og brev med gammelt postnummer, men etter hvert vil feil adresse forsinke postgangen og feiladressert post kan bli returnert.

Det opprettes fem nye poststeder:

• 7924 Austafjord
  • 8385 Mølnarodden
  • 9045 Lakselvbukt
  • 9762 Kamøyvær
  • 9766 Sarnes

I tillegg får de tre byene Molde, Bodø og Mo i Rana en finere inndeling med et ekstra postnummer hver: 6420 Molde, 8025 Bodø og 8611 Mo i Rana

6951 Leirvik i Sogn, et postnummer til kun postbokser, endres til 6951 Hyllestad.

6953 Leirvik i Sogn som er til kun gateadresser endres ikke.

Alle berørte postmottakere vil bli varslet i eget brev eller en brosjyre. En detaljert oversikt over endringene vil bli lagt ut på bring.no. Endringene er også tilgjengelige på Postens adresse- og postnummersøk fra 1. oktober