Nysgjerrig på hva Posten Norge driver med?

Nysgjerrig på hva Posten Norge driver med?

Rapporten beskriver konsernets økonomiske og forretningsmessige utvikling gjennom det siste året, samt markedsforhold, utsiktene fremover og konsernets arbeid med bærekraft.
– Gjennom vår digitale Års- og bærekraftrapport viser vi virksomheten til Posten og Bring i full bredde. Gjennom godt og lettlest innhold krydret med grafikk, filmer og visuelle elementer, viser vi at Posten-konsernet er på god vei mot visjonen om å bli verdens mest framtidsrettede post- og logistikkonsern, sier kommunikasjonsdirektør Elisabeth H. Gjølme i Posten Norge.

I årets rapport kan du blant annet lese om følgende:

Sjette året med resultatfremgang for Posten konsernet

Posten-konsernet fikk et driftsresultat før engangseffekter og nedskrivinger på 1 125 millioner kroner i 2013. Det er 9 millioner kroner bedre enn i 2012 og sjette året med resultatfremgang. Les mer i styrets årsberetning

Posten Norge har redusert CO2-utslippene med 46 000 tonn i 2013

Konsernet har dermed oppnådd 26 prosent CO2-kutt med utgangspunkt i 2008-nivået og er på god vei mot å nå målet om 30 prosent kutt i 2015. Fremover vil Posten øke omfanget av miljøsatsingen ved å inkludere oppkjøpte selskaper i målingene og utvide målperioden til 2020.

Les mer i miljørapporten

Redusert sykefravær bidrar til at 500 flere medarbeidere er på jobb

Konsernet har lyktes godt med å få ned sykefraværet. Sykefraværet i 2013 var 6,6 prosent som er ned 0,3 prosentpoeng fra året før. De siste åtte årene har sykefraværet blitt redusert fra 9,2 til 6,6 prosent. Det betyr at det hver dag er om lag 500 flere medarbeidere på jobb.

Les mer i arbeidsmiljørapporten

Posten har Norges største satsing på miljøeffektive kjøretøy

Posten har den desidert største satsingen på miljøeffektive kjøretøy i Norge. Kjøretøyparken omfatter hovedsakelig el-kjøretøy, men også et betydelig antall biogass varebiler og lastebiler, samt Norges første hybrid lastebil. Totalt har konsernet 1068 kjøretøy som benytter lavutslippsdrivstoff

Les mer i miljørapporten

Posten har medarbeidere fra mer enn 70 nasjonaliteter

Posten speiler mangfoldet i samfunnet og blant medarbeiderne i den norske delen av konsernet hadde 13 prosent innvandrerbakgrunn. Mer enn 70 nasjonaliteter er representert blant konsernets medarbeidere.

Les mer i mangfoldsrapporten