Bring reduserer utslipp med nye trekkvogner

Bring reduserer utslipp med nye trekkvogner

Bring har fått overlevert 15 Volvo FH trekkvogner rett fra fabrikken i Gøteborg. De nye trekkvognene sparer drivstoff og reduserer utslipp.

Etter en innkjøpskonkurranse i vår ble Volvos FH trekkvogner valgt. Trekkvognene har 540 hestekrefter, med Euro 6-motorklasse og 6x2-boggiaksling. I tillegg er bilene forberedt for både TV, kaffetrakter og mikrobølgeovn i førerhuset.

Gullservice
Trekkvognene har den nye Volvo Gold-kontrakten. Alt av forebyggende vedlikehold og reparasjoner er inkludert i kontrakten, og hvert kjøretøy får en individuell serviceplan. Verkstedet følger med på kjørelengde, hvor fort delene slites, og justerer serviceplanen tilsvarende.

– Vi kjøpte inn 11 MAN trekkvogner etter en innkjøpskonkurranse i fjor høst. Nå anskaffer vi 15 nye Volvo trekkvogner. Disse moderne trekkvognene gir oss større kapasitet, lavere kostnader, lavere drivstofforbruk og reduserte utslipp. Dette gjør Bring mer konkurransedyktig i et tøft marked, sier Erik Gamlemoen, administrerende direktør i Bring Frigo Norge.

– Volvo er igjen glade for å levere trekkvogner til Bring, og vi er sikre på at det gir god uttelling blant sjåførene på sikkerhet, komfort og dieselutgifter, sier Roy Hagen, salgssjef for storkundeavdelingen Direct Sales i Volvo Norge AS.