Molde og Falk til topps i sluttspillet i Bringserien

Molde og Falk til topps i sluttspillet i Bringserien

Molde vant jenteklassen og Falk gutteklassen da Bringserien for 16-åringer hadde finalespill i Fredrikstad denne helgen.

Total har 80 jentelag og 40 guttelag fra hele landet deltatt i håndballserien. Lørdag og søndag var de beste lagene samlet i Fredrikstad for å kåre de beste lagene i hver klasse.

Molde var helt suveren i finalen i jenteklassen, og ledet 15-9 ved pause mot Gneist fra Bergen. Andre omgang ble litt jevnere, men Molde hadde ingen problemer med å sikre finaleseieren og gullmedaljene med sifrene 25-15. Skedsmo tok bronsemedaljene i jenteklassen etter 22-18 mot Oppsal i bronsefinalen.

Jevnere blant guttene
Guttefinalen mellom Falk Horten og Haslum ble atskillig mer jevnspilt. Ved pause stod det 14-14. Lagene fulgte hverandre utover i andre omgang. Falks mål som ga seier 27-26 kom 23 sekunder før slutt. Ski ble bronsevinner i gutteklassen etter 36-22 i kampen om tredjeplassen mot Drammen.

Nit-Hak og Kolbotn til topps i Posten-serien
Også sluttspillet i Postenserien for 14-åringer ble avviklet denne helgen. I jenteklassen gikk Nit-Hak til topps etter seier 28-14 mot Runar. Charlottenlund vant bronsefinalen 15-14 mot Bjarg.

Kolbotn vant gutteklassen etter seier 21-13 mot Pors. Mathopen ble bronsevinner med 23-14 mot Elverum.

Fortsetter samarbeidet
Posten og Norges Håndballforbund fortsetter samarbeidet om Bringserien for 16-åringer også i sesongen 2014 og 2015. Serien er en god anledning for utvikling av de mange spennende talentene som finnes i håndball-Norge. Sluttspillet denne helgen viser at Bringserien bidrar til økt nivå blant unge håndballspillere.