Gjev pris til Bring

Gjev pris til Bring

Kirkens Bymisjon og Bring stakk i går kveld av ANFOs gjeveste pris, Grand Prix, for kampanjen “Gled en som gruer seg til jul”.

Arbeidet med kampanjen tok utgangspunkt i en god, gammel aksjon som hadde utviklingspotensial. Det hele startet med at ansatte og frivillige hang oransje skjerf rundt om i byer over hele landet. Skjerfene var en gave til gatefolk som fryser, men de skulle også minne andre om at det er mange der ute som ikke gleder seg til jul. Juleaksjonen oppfordret også til å gi to julemiddager med 80 kroner på SMS.

Til nettavisen Kampanje sa Grand Prix-vinneren følgende i går kveld:

- Dette var veldig, veldig fint. Vi tror folk i utgangspunktet ønsker å støtte en god sak og har jobbet med å gjøre det så enkelt som mulig, sa Michael Hansen i Kirkens Bymisjon.

Bring Dialog har vært ansvarlig i alt fra tankeprosess og budskap, til grafisk formgivning, interaktiv dialog og utsending av materiell og DM'er.

- Dette beviser at vi kan fagfeltet én til én-kommunikasjon, sier Svein Simonsen i Bring Dialog. Han legger til at volumet ligger på tradisjonell DM, men at kampanjen også hadde mye digital kommunikasjon. - Vi knakk koden ved å bruke Facebook sammen med mobiltelefonen og samlet inn penger på den måten, sier Simonsen.

Juryens bedømmelse

Ifølge juryen er kampanjen nydelig. Caset er velskrevet, veldokumentert og visuelt tiltalende. Kirkens Bymisjon har tatt noen modige valg, og har gjennomført et imponerende effektivt løp over flere år, mener juryen. De konkluderer med at kampanjen er en verdig vinner som alle har noe å lære av, og den hadde også størst prosentvis vekst av alle casene.

Teamet hos Bring Dialog:

Sverre Arnt Simonsen: AD/Design Line Nordby: Konsulent/Rådgiver Sissel Waagaard: Prosjektleder Pablo Reyes: AD Assistent

Team hos Kirkens Bymisjon:

Hans Jacob Torkildsen, Markedssjef Michael Hansen, Markedskonsulent