Carlos Jacobsen, Lan Marie Nguyen Berg og Cato Børresen ledet lastesykkelparaden i Oslo lørdag. Rett bak i paraden kom elvaresyklene fra Elskede by.

Elskede by og Lan Marie ledet an i lastesykkelparaden

Elskede by fikk æren av å sykle først i lastesykkelparaden i Oslo sentrum lørdag – sammen med Lan Marie Nguyen Berg – byråden for miljø og samferdsel.

Fredag og lørdag er det lastesykkelfest på Rådhusplassen – som et at mange arrangementer i forbindelse med at Oslo er europeisk miljøhovedstad i 2019. Elskede by – som er et samarbeid mellom Ragn-Sells, Bring og KLP - er på plass med sine elektriske varesykler.

Varesykkel fra 1936
Med seg hadde Elskede by også en varesykkel fra 1936, som nettopp er kommet på frimerke. Den tilhørte pølsemakermester Olaf Danielsen, og er fortsatt full kjørbar.

I lørdagens lastesykkelparade, som er en del av festen, fikk Postens Carlos Jacobsen æren av å sykle først sammen med byråden. Uniformen Carlos hadde på seg ble brukt av postbud i Oslo på 30-tallet. Bak de to og Cato Børresen fra arrangøren Evo kom Stig Tvergrov og Ole Johansen med dagens moderne varesykler fra Elskede by.

Fornøyd byråd
Byråd Lan Marie Nguyen Berg har heiet på Elskede by helt siden bevegelsen ble lansert i april, og var veldig fornøyd med at det stadig blir flere sykler og andre elektriske kjøretøy fra Elskede by å se i Oslo sentrum. Hun likte også de nye elektriske varesyklene som Posten og Bring får i oktober, og som er de første i verden.