Absolut ny flaske Mock-up

Solid facelift for Absolut Vodka

Opprinnelse, arv og egenart: Absolut inntar hyllene med et helt nytt design. Og for første gang i historien smykkes flaskene med papiretiketter.

Den ikoniske Absolut-flasken er inspirert av medisinflasker på 1800-tallet. Slik er det fortsatt, selv om uttrykket er modernisert.

– Vårt nye utseende reflekterer all den innsatsen vi legger ned i produksjonen av vår vodka. Vi har tatt en titt på oss selv, og landet på et uttrykk som ivaretar vårt DNA og kommuniserer vår opprinnelse, arv og egenart klarere enn noen gang før. Flaskene inneholder den samme velbalanserte vodkaen som alltid, men vi feirer naturen og håndverket som kjennetegner Absolut, sier Charl Bassil, global vice president marketing i Absolut.

Kortreist

Absolut Vodka er et av veldig få brennevinsmerker som kjøper inn absolutt alt de trenger til produksjonen innen en radius på 12 mil. Faktisk brukes 10 prosent av all hvete i Skåne i vodkaproduksjonen, og selskapet samarbeider tett med 400 bønder innen bærekraftig jordbruk.

Kortreist skrives altså med store bokstaver av destilleriet i Åhus, og det synes virkelig godt på den største designendringen siden den ikoniske flasken ble lansert i 1979.

Det tette samarbeidet med bønder og lokalsamfunn synliggjøres gjennom Absolut Vodkas «One Source»-filosofi med teksten «ONE SOURCE. ONE COMMUNITY. ONE SMALL VILLAGE IN THE SOUTH OF SWEDEN».

Stor kulturarv

Ved å inkludere adressen til det originale destilleriet på forsiden av etiketten, oppfordrer Absolut forbrukere til å besøke Absolut Home, et besøkssenter rett ved siden av destilleriet. Absolut Home åpnet for øvrig i 2018.

Navnet til Lars Olssen, som grunnla destilleriet, understreker også den store kulturarven som Absolut representerer.

Vi ønsker å dele vår rike arv og historie, i tillegg til å framheve det som gjør vodkaen vår så unik. Det har vi gjort, samtidig som vi selvsagt har bevart de viktigste designelementene som gjør Absolut så absolutt, sier Elin Furelid, global sjef for produktportefølje og design.

Den nye en liters-flasken er tilgjengelig i Norge nå i september. De øvrige flaskestørrelse vil skiftes ut med det nye designet etter hvert som det tappes nye volum.

Bilder kan lastes ned here, og videoer kan lastes ned here.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Khaled Kortas, Marketing Manager Pernod Ricard Norway A/S

Khaled.Kortas@pernod-ricard.com ; +47 4818 6791