Kunstverket ''Ephemera'' avsløres for verden

Kunstverket ''Ephemera'' avsløres for verden

En magisk samtale mellom menneskeheten og naturen

Champagnehuset Perrier-Jouët har de siste årene jobbet tett sammen med Design Miami og hvert år har huset samarbeidet parallelt med en kjent kunstner som har utviklet et eget kunstverk for huset i forbindelse med den store utstillingen. Årets kunstverk kalt ''Ephemera" av studio mischer'traxler, ble nylig avslørt ved Design Miami 2014. Gjennom en kombinasjon av tradisjonelt håndverk og moderne teknologi som tolker forgjengeligheten av naturen og inspirert av Art Nouveau-bevegelsen, har mischer'traxler fanget selve essensen av Perrier-Jouët med sin egen unike tolkning. Kunstverket er både lekent og ekte og oppriktig på samme tid og simpelthen gnister av nysgjerrighet. Målet er å fortrylle publikum med en morsom lek av gjemsel, ''Ephemera" består av et rom med et stort eikebord og to speil dekket av dagens og fortidens planter og insekter. Elementene kommer frem når de føler at de ikke blir overvåket av menneskene, men trekker seg tilbake inn i bordet når noen nærmer seg. Tilsvarende vil de digitale bladene vises i speilet, men bare så lenge folk ikke kommer for nær, da trekker de seg tilbake og vi har igjen bare et normalt, reflekterende speil.

For å laste ned bilder og ytterligere nyheter, vennligst besøk vår Presserom:
digitalpressroom.Perrier-Jouët.com /

om mischer'traxler
Katharina Mischer (b.1982) og Thomas Traxler (b.1981) stiftet Studio mischer'traxler i 2009. Basert i Wien. Utvikler produkter, møbler og kinetiske installasjoner gjennom en kombinasjon av artisanal håndverkskunst og moderne teknologi.

Pernod Ricard Norway er en av Norges ledende vin- og brennevinsimportører og er datterselskap av franske Pernod Ricard, en av verdens største aktører på vin og brennevin. Pernod Ricard har en sterk portefølje av kjente internasjonale premium merkevarer og opererer i over 70 land i verden.