Oslo Vinterpark

Dette er en profilartikkel om Oslo Vinterpark. Den er skrevet spesielt for deg som skal forfatte en liten artikkel, eller som kun ønsker et inntrykk av hvem vi er. Du er uansett hjertelig velkommen til fritt å bruke nedenstående tekst eller bilder linket i denne artikkelen.

Oslo Vinterpark på Tryvann er et skianlegg midt i byen.  Vår visjon er å skape begeistring hos gjester, ansatte og samarbeidspartnere. Dette skal vi klare gjennom lidenskap og ansvar i alt vi gjør.

Med flombelysning i alle 18 bakker og ny 6-seter stolheis i Wyller, er vi Oslo områdets største aktivitetsanlegg for barn og ungdom om vinteren. Som Byens Lekeplass tilbyr vi derfor skiglede til store og små.

Vi driver under prinsippet Tripple Bottom Line (Profit, People, Planet). Vi har fokus på sunn drift og stabil økonomi, men er sterkt drevet av å motivere og inspirere til sunne aktiviteter utendørs.

Medmennesker
Vi er opptatt av at alle skal ha mulighet til å utforske lek og lidenskap for snø. Oslo Vinterpark har derfor prosjekter og tiltak for å støtte ulike organisasjoner i Oslo, spesielt de som jobber med barn og unge. Oslo Funkispark, aktivitetsdager i samarbeid med Frelsesarmeen og Wyllerstua som mestringsplatform for drop-out ungdom er noen av de prosjektene vi er spesielt stolte av.

Miljø
Oslo Vinterpark har en visjon om å bli det første alpinanlegget med CO2-nøytral drift. Vi har iverksatt flere tiltak og bruker i dag tilsvarende med energi som vi gjorde i 2002, selv med kraftig utbygging av anleggene.Oslo Vinterpark satser dessuten økologisk og har sunn mat i hele anlegget. Våre tre spisesteder er offisielt pommes frites fri sone! Her tror vi på god mat laget fra hjertet.

Skiskole, shop og verksted - alt på ett sted
Oslo Vinterpark har egen skiskole med lange tradisjoner. Vi tilbyr skiskolekurs og privattimer for alle i alle aldrer, og ønsker store mengder barnehager og skoler velkommen hvert år. Vi har også en av landets beste utleie, skishop og verksted. Her kan du leie alt fra alpint og langrenn til skiklær hvis du ikke har egne. Shopen har spesialisert seg på briller, hjelmer og hansker, men selger også alt fra ryggplater og superundertøy til GoPros. Vårt verksted har lang erfaring og bred kompetanse. Vi bruker en miljøvennlig preppemaskin med infrarød varmestråling, Norges råeste steinslipemaskin for ski og snowboard og kan tilby Oslos beste ski- og snowboardservice.

Lurer du på noe mer? Ikke nøl med å ta kontakt med oss.

Hilsen Hanne, Oslo Vinterpark

• skiskole
  • oslo
  • aktiviteter
  • vinter

Tryvann Skisenter AS eier og driver skianleggene i Oslo Vinterpark, Oslo Sommerpark samt Varingskollen Alpinsenter. Om vinteren har skianleggene over 60 prosent markedsandel i Stor-Oslo området. Oslo Vinterpark, Tryvann er 5. største alpinanlegget i Norge målt i heiskortomsetting. Anleggene tilsammen har ca 280 000 besøk per vintersesong.

Ny 6-seter stolheis i Tryvann

Denne sesongen har vi åpnet ny 6-seter stolheis i Wyller. De 3 nye bakkene i Wyller åpnet forrige sesong, så nå har vi både ny stolheis og 4 bakker, samt superhalfpipe i Wyller.

Ny shop og utleie i Wyller!

Velkommen til Oslo Vinterparks nye inngang! Du kan fra og med lør 12.jan kan du kjøpe heiskort, leie ski og snowboard, og kjøpe deg et par flotte votter på ett og samme sted, Wyllerbua!

Superpipe premiere!

Etter mange intensive uker med hardt arbeid kan vi endelig åpne Superpipen i Wyller. Dette feirer vi stort sammen med våre gjester, i samarbeid med Heming, Voss 2013 og The Arctic Challenge.