Anders Berg, salgs-og markedssjef for Oslo Taxi. Foto: Aldrin Angulo/Oslo Taxi

Tidligere byråleder går til Oslo Taxi

Oslo Taxi vokser videre og henter inn tidligere kommersiell leder og partner i markedsføringsbyrået God dag til rollen som salg- og markedssjef.

• Vi ønsker å fortsette å vokse i Oslo, samtidig som at vi skal tilby tjenester til eiere, sjåfører, kunder og samarbeidspartnere i nye markeder. Derfor har vi behov for et spesiell og styrket kompetanse innen markedsføring og forretningsutvikling. Oslo Taxi konsernet her alltid vært bransjeledende når det gjelder teknologisk utvikling, og vi ønsker å videreutvikle markedsarbeidet for å realisere nye muligheter i spenningsfeltet mellom teknologi- og markedsutvikling. I den rollen tror vi Anders passer perfekt inn, sier daglig leder i Oslo Taxi, Tonje Grave.

Oslo Taxi hadde behov for en ressurs med bred erfaring innen salg og markedsføring. Spesielt viktig var det å hente inn en med forståelse for de operative aktivitetene og som kan jobbe på et strategisk nivå.

• Vi hadde behov for en ressurs med bred erfaring i kommersielt arbeid. En som både har erfaring med salg, men som også forstår og håndterer bredden i markedsføringsfaget. Anders, med sin bakgrunn fra ulike byråmiljøer, tikker av alle disse boksene. Ikke bare forstår han hvordan de daglige oppgavene gjennomføres, men han kommer også med sterk strategisk forståelse. Vi er veldig fornøyde med å få ham på plass, avslutter Tonje Grave.

I kampen mot konkurransen er Berg klar på at det må bygges opp klare konkurransefortrinn. Det skal gjøres i samspillet mellom teknologi og merkevare.

• Taxibransjen har vært under angrep de siste 10 årene og har vært nødt til å utvikle seg i et prissensitivt marked. Jeg mener personaltransport handler om mye mer enn bare pris. Det beviser Oslo Taxi gjennom å ha den beste teknologiplattformen, samtidig som merkevaren vår er stødig og pålitelig. Her skal vi fortsette å være i forkant. Samtidig skal kundene våre oppleve at taxituren er første klasse, sier Oslo Taxi’s nye salg- og markedssjef Anders Berg.

Samtidig som at teknologi og brukeropplevelse er viktig for at kundene får en tilfredsstillende kundereise, har Berg store ambisjoner for merkevaren.

• Jeg tror bransjen, og Oslo Taxi er moden for å være mer spenstig i markedsarbeidet. Jeg ønsker å ta i bruk mer moderne markedsaktiviteter, for å styrke oss i vekstområdene våre. Ikke bare for å være et frisk pust ovenfor kundene, men også for å være en spennende aktør for nye samarbeidspartnere. Vi skal være en ener i så måte, avslutter Berg.

Nå ser Berg frem til å begynne i arbeidet og ikke minst hilse på sine nye kolleger.

• Jeg har et veldig godt inntrykk av folka og selskapet er kommet langt på veldig mange områder. Nå har jeg vært i pappaperm i snart seks måneder og har brukt god tid på både min datter og for å finne ut hva jeg skulle gjøre videre. Jeg er utrolig fornøyd med at denne muligheten dukket opp og at jeg får tilliten til å ta denne spennende merkevaren videre med min kompetanse, avslutter Berg.

Emner

Oslo Taxi er i dag Norges største drosjesentral og Norges fjerde største foretak innen persontransport målt i antall passasjerer. Selskapet transporterer årlig over 7 millioner kunder og har tilknyttet ca. 3000 sjåfører. Oslo Taxi driver ordinær drosjetransport samt utfører faste oppdrag og kontraktskjøring av skolebarn, funksjonshemmede, rullestolbrukere, pasienter og pleietrengende til legevakt og sykehus.

I Oslo Taxi har vi en visjon om at vi har plass til alle. Det betyr at vi tar vårt samfunnsoppdrag på alvor og skal være en viktig del av kollektivtransporten. Vi skal levere taxitjenester etter verdiene likeverd, effektivitet og redelighet.

Oslo Taxi SA består i tillegg til drosjesentralen Oslo Taxi av selskapene Oslo Taxibuss AS, Elvebyen Taxi AS, Taxi Sør As og CenCom AS.

Anders Berg

Pressekontakt Salg- og markedssjef 90917995

Eldst i Oslo - størst i Norge!

Oslo Taxi SA består i tillegg til drosjesentralen Oslo Taxi av selskapene Oslo Taxibuss AS,  Elvebyen Taxi AS, Taxi Sør As og CenCom AS.

Oslo Taxi

Trondheimsveien 100