Sofie Cappelen, som er en del av Orklas Young Professionals-program. Foto: Anne Valeur

Orkla er årets nykommer i Universums kåring av attraktive arbeidsgivere innen IT

Kåres også til bransjebeste innen FMCG blant økonomi.

Hvert år stemmer landets studenter frem Norges Mest Attraktive Arbeidsgivere. I år har hele 13.166 studenter vært med å rangere hvor de har mest lyst til å jobbe, og Orkla har fått følgende utnevnelser i årets rangering: Årets nykommere innen IT, med en 35.plass på listen, og Bransjebeste innen FMCG blant Økonomi, med en 16.plass på listen.

Det er Universum som står bak kåringen

Orkla har for første gang kommet inn på listen over attraktive arbeidsgivere innen IT. Orkla har over lang tid bygget opp spennende fagmiljøer innenfor kommunikasjon, markedsføring, økonomi, salg og jus. De siste årene har det også vært en større satsing på IT. Med lanseringen av programmet Young Professionals i 2019, har Orkla fått muligheten til å tiltrekke seg og utvikle de beste IT-talentene i Norge.

Endringene i det digitale landskapet er konstant, og det er viktig for Orkla å rekruttere ansatte med relevant IT-bakgrunn for å møte morgendagens digitale utfordringer og muligheter.

- Vi ønsker at studenter skal utvikle seg i Orkla. Young Professionals er en viktig målgruppe, og gjennom å investere i dem, investerer vi i Orklas fremtid, sier Geir Olav Nistad, CIO i Orkla.

Orkla IT vil ta imot nye traineer i august, og kommer til å tilpasse programmet til dagens korona-situasjon med digitale workshops, presentasjoner, og teambuilding-seanser. Hver trainee får bryne seg på oppgaver i skjæringspunktet mellom business og IT. Alle vil også ha en egen mentor, og følge et satt program med egne kurs og sertifiseringer.