Nyhetsslipp fra Orkla i mai

Nyhetsslipp fra Orkla i mai

Ny plantebasert burger til grillsesongen og sukkerfri is fra FUN Light i samarbeid med Diplom-is. Her er Orklas nyheter i mai.

Sommeren nærmer seg og nye smaker og dufter fra Orkla er på vei ut i butikkhyllene.

I en annerledes tid vil Orkla være «din venn hver dag» med produkter som bidrar til kos og glede på en bærekraftig måte.

Fremtidens grillmat

Med NATURLI’-serien gjør Orkla det enklere å bytte ut kjøtt med plantebaserte alternativer. I mai kommer NATURLI’ med en ny type plantebasert burger som er utviklet og produsert i Norge.

– Dette har vi sett fram til. Burgeren har blitt veldig godt mottatt på utsalgssteder – deriblant burgerstedet Munchies i Oslo. Nå er den endelig tilgjengelig i dagligvarebutikkene også, sier Hedvig R. Gjerde, markedssjef i Orkla Foods Norge.

I en sommer hvor utenlandsreisene trolig ryker, kan det isteden bli en sommer hvor det ryker ekstra mye fra norske grill-terrasser. Gjerde håper NATURLI’s hamburgere får plass mellom pølser og koteletter.

– Veldig mange av oss ønsker å spise mer bærekraftig. De nye NATURLI’-burgerne har en unik saftighet, konsistens og smak og tilfører noe nytt i den plantebaserte kategorien, sier hun.

Forfriskende is-samarbeid

Favoritten FUN Light lanseres nå også som is. Den friske og saftige isen er helt uten sukker og kommer i smaksvariantene Green Breeze og Pink Fusion. Isen er et samarbeid med Diplom-is.

– Orkla har samarbeidet med Diplom-is flere ganger tidligere, både om Smash-is og Pinup med Nugatti, sier markedssjef i Orkla Foods Norge, Astrid Marie Solvang.

– Denne gangen hadde vi et felles ønske om å lage en ny sukkerfri is. Vi ser en tydelig sunnhetstrend innenfor iskrem, hvor forbruker ønsker å kose seg, men på fornuftig vis, fortsetter Solvang.

FUN Light-isen vil i første omgang være å finne som 10-pakninger.

Nye smaker fra Big One, TORO og KiMs

Big One Mexican er en ny pizza å finne i butikkenes frysedisker i mai. Pizzaen er toppet med pulled pork, nachos, jalapenos og korianderpesto som passer godt sammen med den runde smaken fra cheddar og mozzarella blandingen.

– Big One ønsker å føre inn nye og spennende internasjonale smaker i den norske frysedisken, og denne pizzaen er et godt eksempel på det. Big One Mexican er inspirert av meksikansk gatemat og retten Al Pastor, forteller merkesjef Julaia Järbur.

I tillegg til en ny meksikansk variant, kommer alle Big Ones kjernevarianter nå med ny pannebakt bunn. Alle variantene er nå også toppet med cheddar.

– Dette gir Big One-pizzaene et kjempeløft. Bunnen får en spørere underflate samtidig som vi beholder den både saftig og luftig, forklarer Järbur.

TORO kommer i mai med sin første chili-ferdigrett merket med «Klodemerket». TORO Ferske ferdigretter «Chili sin carne» er en vegetarisk rett med 63 prosent grønnsaker. En ferdigrett som passer perfekt for alle som liker å spise klimavennlig og vegetarisk.

Til dessert kommer TORO med en ny og saftig variant av sin bestselgende muffins. TORO Triple Chocolate Chip Muffins har biter av hvit-, mørk- og melkesjokolade.

KiMs byr på to nye chipsvarianter i limited edition; KiMs Buffalo Hotwings og KiMs Asian Sensation. Begge er dobbeltkrydret potetgull i samme stil som bestselgeren Mexican Fiesta.

– Sommeren er høytid for chips. Mange liker å prøve nye sesongvarianter og nå kommer vi med to veldig spennende smaker, sier produktsjef i KiMs, Nicholas Roberts.

Chipsposene fra KiMs er laget med monoplast, noe som betyr at de kan resirkuleres som plast.

Nye dufter fra Comfort

Høstsol og Vårsol er årets to nye dufter fra Comfort Tøymykner. Comfort Vårsol har en frisk og liflig duft av liljekonvall og sandeltre, mens Comfort Høstsol har duften av modne bær og frukter.

Begge sesongvariantene gir mykt og velduftende tøy. Flaskene er også resirkulerbare – husk bare å rive av etiketten først.