Surnadal for organdonasjon!

Surnadal for organdonasjon!

Det ble et flott og svært vellykket arrangement i Surnadal på tirsdag. Over 150 publikummere hadde møtt opp på musikerdugnaden i kulturhuset i Surnadal for å få med seg musikk, underholdning og kunnskap om organdonasjon.

Besøkstallet var langt over forventet, og det ble en minnerik kveld, med utmerket innhold – både kulturelt og faglig.

Torstein Snekvik og Øyvind Glåmen, Øratrall-gjengen, Svein Håvard Saksen og Inge Bævre, Toril Moe og Karstein Mauset, Gøran Bolme, og Koret VOX stod for underholdningen. Mimi Kleiberg fra Stiftelsen Organdonasjon fortalte om hva organdonasjon innebærer, og hvorfor det er viktig å ta stilling til. Jenny Klinge, stortingsrepresentant (Sp) og brennende opptatt av organdonasjon, var konferansier.

Initiativtagerne Ingvild Kårvatn, Fay Johansen og Lise M. Bjerknesli hadde lagt ned en imponerende innsats for å få det hele på bena, med hjelp fra sponsorene SpareBank 1 SMN, Pipelife, Thon Hotel Vårsøg, Consto Surnadal AS, DreamFarm og Surnadal kulturhus.

Konserten var gratis, men folk ble oppfordret til å gi en gave til Stiftelsen Organdonasjon. Totalt er nesten 9000,- kroner blitt samlet inn, donert av gavmilde surnadalinger.

– Dette viser et fantastisk engasjement fra Surnadal, initiativtakerne og innbyggerne der. De har tatt opp temaet organdonasjon på en flott måte og med sin rause gave til oss, bidratt til at enda flere får god informasjon om organdonasjon, sier Hege Lundin Kuhle, daglig leder i Stiftelsen Organdonasjon.

Foto: Mari Vattøy/Trollheimsporten