SecureLink Norway AS ansetter Idar Lund, Trond Johnsen og Johnny Lam

SecureLink Norway AS ansetter Idar Lund, Trond Johnsen og Johnny Lam

Sikkerhetsselskapet SecureLink Norway AS som ble kjøpt av det franske telecom selskapet Orange i juli 2019, styrker virksomheten og ansetter tre nye medarbeidere.

Idar Lund startet som ny Senior Security Advisor i SecureLink 1. oktober. Lund er sertifisert på en rekke sikkerhetsområder, og har også bidratt til å lage sertifiseringseksamener på blant annet AlienVault. Idar kommer fra stillingen som sikkerhetsarkitekt i NetSecurity, og har de siste årene drevet med sikkerhet i forbindelse med valggjennomføringen i Norge. Idar har også lang erfaring som sikkerhetskonsulent i Atea og Evry. Nå er han på plass på Lysaker Torg for å styrke rådgivningstjenestene i SecureLink.

Jeg ble fristet av å bli med på SecureLink-laget nå som det satses i Norge - og ta del i prosessen mot det å bli Orange Cyberdefense med over 2100 IT-sikkerhetseksperter. SecureLink har et hyggelig og godt faglig miljø med spennende kunder, nå håper jeg å kunne bidra til at virksomheter kan bli enda bedre til å planlegge og utvikle sin sikkerhetsstrategi og ha kontroll på sine data, sier Idar Lund.

Idar har en sterk profil som rådgiver og kjenner bransjen godt. Ved ansettelsen av Idar styrker vi også tjenester rundt rådgivning som et av våre viktigste satsningsområder fremover, sier Thomas Kronen, Country Manager i SecureLink Norge.

I tillegg har SecureLink også hentet inn Trond Johnsen som Senior Security Advisor og Johnny Lam som Junior Security Advisor. Begge startet opp 1. november. Trond Johnsen har bred og tung erfaring fra stillinger i Itera, IBM og Evry og vil styrke SecureLink sin kompetanse på cloud-sikkerhet innen hybride- og multi cloud-miljøer. Johnny kommer til SecureLink fra Mnemonic der han de siste to år har vært en del av SOC -teamet, han har også en dataingeniør Bachelor fra OsloMet gjennomført på kun to år.Ansettelsen av Johnny er en del av bedriftens strategi om å finne og utvikle unge talenter innen sikkerhet.

Menneskene bak teknologien er våre viktigste ressurser og denne gjengen er et energisk og friskt pust i vårt miljø. Vi er utrolig glade for å kunne tilby våre kunder tilgang til all kompetanse som finnes innad i SecureLink.Vi skal ansette ytterligere fremover i alle avdelinger, og samtidig lanserer vi stadig nye sikkerhetstjenester for å møte det sterkt økende behovet etter sikkerhetskompetanse i norsk næringsliv. Jeg ønsker Idar, Trond og Johnny hjertelig velkommen til SecureLink, og er helt sikker på at de vil bidra til at vi når vår ambisjon om å bygge Norges beste miljø innen IT-sikkerhet, sier Thomas Kronen.

SecureLink teller nå rundt 30 ansatte i Norge. Selskapet har som mål å hente inn flere sikkerhetsressurser i tiden fremover og ta større markedsandel innenfor sikkerhetstjenester. Med Orange som ny og langsiktig eier er planen også kraftig vekst de nærmeste årene.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:

Thomas Kronen, Country Manager SecureLink Norway AS, tel. 90 78 78 77 eller thomas.kronen@securelink.net

Om SecureLink:

SecureLink er en ledende, prisbelønnet europeisk leverandør av cybersikkerhetsløsninger. Selskapet er fra 8. juli 2019 en del av Orange. SecureLink tilbyr løsninger som består av markedsledende sikkerhetsteknologi i kombinasjon med markedsledende kompetanse og tjenester som bidrar til redusert sikkerhetsrisiko for virksomheter. Fra 15 kontorer i 8 land med over 700 eksperter og fagpersoner innen cybersikkerhet fokuserer SecureLink på å levere en trygg sammenkoblet verden. I Norge har SecureLink kontor på Lysaker utenfor Oslo

SecureLink Norway AS | Lysaker Torg 25, 1366 Lysaker | +47 67 57 37 37 | www.securelink.no