Pressefoto Thomas Kronen og Petter Blom. Bildet krediteres Erik Krafft.

Petter Blom er ansatt som ny leder for Professional Services i Orange Cyberdefense Norway AS

Petter Blom (46 år) er ansatt som ny leder for Professional Services i Orange Cyberdefense Norway AS. Blom kommer fra stillingen som direktør for sikkerhetsrådgivning og SOC i Itera. Han vil lede avdelingen med sikkerhetsspesialister i selskapet, og går inn i den norske ledergruppen.

Petter skal ha fokus på to viktige områder i sin nye stilling i Orange Cyberdefense, han skal bidra til at kunder får mer verdi ut av sine sikkerhetsløsninger og samtidig videreutvikle selskapets rådgiverfunksjoner.

«For å sikre oss enda høyere kundetilfredshet, som vil være en av de viktige faktorene som vil differensiere oss i markedet, gjør vi nå viktige grep. Med ansettelsen av Petter styrker vi vår evne til å bygge og videreutvikle vår kompetansebase i Norge, noe som vil gi merverdi for kundene våre. Vi må hele tiden endre og forbedre oss for å kunne hjelpe kundene på best mulig måte. Blom har lang erfaring som leder både fra Itera og Forsvaret. Han har ledet, bygget opp og hatt ansvaret for driftsorganisasjoner som har hatt meget strenge krav til it-sikkerhet for sine kunder og er et viktig tilskudd til vårt kontinuerlige arbeid for å bli bedre og styrke laget», sier Thomas Kronen, leder i Orange Cyberdefense i Norge.

«Jeg gleder meg til å bygge og videreutvikle rådgiveravdelingen i et selskap som hver dag leverer sikring av viktig infrastruktur, drift og rådgivning til et stort antall kunder i Norge. Dette skal også leveres med en riktig balanse av sikkerhet mot hele trusselbildet. Varige og verdifulle kunderelasjoner bygges med den beste ekspertisen på plass, og jeg gleder meg til å lede og bygge videre på et team med dyktige ansatte og ta del i den spennende reisen med Orange Cyberdefense i Norge», sier Blom.

«Vi har et ambisiøst mål for videre vekst, og Petter blir en viktig brikke for å få på plass ytterligere sikkerhetskompetanse. Vi er drevet av å tilby dyp teknologisk kunnskap som er nødvendig for å sikre våre kunders lokale og globale it-sikkerhet. Vi nærmer oss 40 ansatte i Norge, og har tilgang til mer enn 2100 spesialiserte og kompetente kollegaer innen IT-sikkerhet i Europa. Målet vårt er å bli landets beste miljø på sikkerhet; fra strategisk, taktisk og til operative sikkerhetsoppgaver. Det er en glede å få plass en så dyktig spesialist og leder som Petter. Han har en imponerende kunnskap og vil tilføre både oss og våre kunder stor forretningsverdi», avslutter Thomas Kronen.

For mer informasjon kontakt:

Thomas Kronen, Managing Director, Orange Cyberdefense Norway AS:
thomas.kronen@orangecyberdefense.com; +47 907 87 877

Orange Cyberdefense er cybersikkerhetseksperten i Orange Group. Som Europas ledende tilbyder av sikkerhetstjenester er vårt mål å bygge et tryggere digitalt samfunn. Vi er en trusselforsknings- og intelligensdrevet sikkerhetstilbyder med uovertruffen tilgang til kjente og nye trusler.

Orange Cyberdefense har mer enn 2100 eksperter inkludert 250+ forskere og analytikere, 16 SOC, 10 CyberSOC og 4 CERTs over hele verden samt salg- og support i 160 land. Vi er stolte av å kunne tilby våre kunder global beskyttelse med lokal kompetanse mot hele trusselbildet.

www.orangecyberdefense.no

Orange er en av verdens ledende telekommunikasjonsoperatører med en omsetning på 42 milliarder euro i 2019 og 147 000 ansatte på verdensbasis (desember 2019), deriblant 87 000 ansatte i Frankrike. Gruppen har 266 millioner kunder over hele verden (31. desember 2019), inklusive 207 millioner mobilkunder og 21 millioner bredbåndskunder. Gruppen er representert i 26 land. Orange er også en ledende tilbyder av globale IT- og kommunikasjonstjenester til multinasjonale selskaper, fra Orange Business Services. I desember 2019, presenterte Orange-gruppen sin nye strategiplan "Engage 2025", som styrt av sosial- og miljømessig ansvarlighet, tar sikte på å finne opp operatørmodellen sin på nytt. Med fokus på vekstområder og det å plassere data og AI i hjertet av innovasjonsmodellen, vil gruppen bli en mer attraktiv og ansvarlig arbeidsgiver, tilpasset fremvoksende yrker.

Orange er oppført på Euronext-børsen i Paris og på New York Stock Exchange.

www.orange.com