Gå videre til innhold
Inngår unikt samarbeid i forbindelse med Norges ledende fagmesse for alle som jobber i park- og anleggsbransjen

Pressemelding -

NOVA Spektrum og Norsk Kommunalteknisk Forening (NKF) har inngått en ny samarbeidsavtale som gjør at Kommunalteknikkmessen blir et parallelt arrangement til Park og Anleggsmessen i 2024. Det nye samarbeidet gjør Park og anleggsmessen til en enda større og mer attraktiv møteplass for alle som jobber i park- og anleggsbransjen.

- Samarbeidet med Norsk Kommunalteknisk Forening representerer en spennende videreutvikling av Norges ledende fagmesse for alle som jobber i park- og anleggsbransjen. Dette vil bidra til at enda flere får glede og nytte av et arrangement som er av stor betydning for å fremme handel, kunnskapsdeling og inspirasjon på tvers av den samlede verdikjeden som denne møteplassen henvender seg til, sier Marit Sagen, prosjektleder for Park og Anleggsmessen.

Mer enn 200 utstillere og over 4 000 besøkende
De siste årene har Park og Anleggsmessen utviklet seg til å bli en av landets største og viktigste møteplasser for alle som jobber i park- og anleggsbransjen. I 2023 var mer enn 200 utstillere og over 4 000 besøkende representert på arrangementet.

NOVA Spektrum er ansvarlig for utstillingen, mens de faglige seminarene har blitt organisert av NAML, medlemsforeningen for Norske anleggsgartnere – miljø og landskapsentreprenører. Det gode samarbeidet mellom NOVA Spektrum og NAML vil bli videreført også i 2024. NKF vil arrangere egne foredrag og seminarer i sin del av messeområdet, og tar med seg blant annet den årlige Vinterdrift-konferansen til Nova Spektrum i 2024.

Park og Anleggsmessen samler mer enn 250 utstillere og over 4 000 besøkende.

Forventer et enda større arrangement i 2024
Prosjektleder Marit Sagen er svært fornøyd med at Park og Anleggsmessen i 2023 har utviklet seg til å bli en ettertraktet møteplass, og i 2023 oppnådde en besøksvekst på hele 19 prosent sammenlignet med året før. Samtidig forventes det at arrangementet vil vokse videre i årene som kommer:

- Hele park- og anleggsbransjen står overfor en stor omstilling drevet av det grønne skiftet og krav til reduserte utslipp. Dette skaper et stort behov for nye løsninger. På Park og Anleggsmessen kan man la kundene selv se, ta på og oppleve de nye produktene og tjenestene som en samlet bransje i stadig større grad må gjøre nytte av for å bevare egen konkurransekraft. Dette gjør arrangementet til en svært effektfull salgs- og markedsføringskanal. I tillegg er det faglige utbyttet av arrangementet stort for mange, og en viktig årsak til den gode besøksutviklingen de siste årene, forteller Sagen.

Park og anleggsmessen oppnådde en besøksvekst på nærmere 20 prosent i 2023.

Samarbeidet innebærer et nytt stort løft
Sagen forteller også at det nye samarbeidet med Norsk Kommunalteknisk Forening om Kommunalteknikkmessen vil gi Park og Anleggsmessen et nytt løft:

- Kommunalteknikkmessen er et arrangement som bidrar til økt innsikt og inspirasjon på viktige områder som også er svært relevante for målgruppen som Park og Anleggsmessen henvender seg til. Vi ser frem til å ønske deltakerne velkommen til de to parallelle arrangementene til høsten, og vil legge til rette for at kombinasjonen av arrangementene skal innebære et nytt løft for en møteplass der alle de viktigste lederne og beslutningstakerne er samlet på samme sted til samme tid, sier Marit Sagen.

Samarbeidet med Norsk Kommunalteknisk Forening vil gi Park og Anleggsmessen et nytt løft.

Viktig møteplass for alle kommunalteknikere
Norsk Kommunalteknisk Forening ved administrerende direktør Kirsti Kierulf er opptatt av å bygge en sterk og viktig møteplass til nytte for egne medlemmer:

- Vi gleder oss til samarbeidet med NOVA Spektrum i 2024. I en tid med stram kommuneøkonomi er det viktig å søke samarbeid som kommer felleskapet til gode. Vi ser frem til relansering av Kommunalteknikkmessen sammen med Park og Anleggsmessen, og tror dette kan bli en viktig møteplass for alle kommunalteknikere.

Kierulf fremhever også betydningen samarbeidet får for egne medlemmer:

- Samarbeidet innebærer også at de besøkende nå kan se, oppleve og delta på enda mer på samme tid når Kommunalteknikkmessen og Park og Anleggsmessen går parallelt. Dette tror vi blir godt mottatt blant våre medlemmer, sier Kierulf.

Fakta om Park og Anleggsmessen
    Park og Anleggsmessen arrangeres årlig i regi av NOVA Spektrum. Neste gangs gjennomføring er 27-28.november 2024.
    Forventet antall utstillere i 2024: 250
    Forventet antall besøkende i 2024: 5 000

Regions

NOVA Spektrum skaper og legge til rette for messer, arrangement og events. Vår virksomhet omfatter en kombinasjon av egeneide og eksterne arrangement. I 2024 avholdes følgende egeneide arrangement:

Oslo Design Fair
      Camp Villmark
      Hagemessen
      Oslo Dog Show
      Oslo Motor Show
      Park og Anleggsmessen

Les mer om alle våre arrangement i 2024 på https://novaspektrum.no/

Marit Sagen

Pressekontakt Prosjektleder Park og anleggsmessen 98828960 Park og anleggsmessen

Norges største møteplass for nærings,- organisasjons- og kulturliv

NOVA Spektrum (tidligere Norges Varemesse) skaper og legger til rette for messer, arrangement og events. Våre møteplasser omfatter både fag- og publikumsmesser, så vel som møter, kurs og konferanser. NOVA Spektrum er et heleid datterselskap av Stiftelsen NOVA Spektrum som også eier og driver Oslo Spektrum Arena AS.

NOVA Spektrum

Messeveien 8