​Norwegian Agro Machinery overtar PICHON i Norge

​Norwegian Agro Machinery overtar PICHON i Norge

Per 1. oktober 2019 overtar Norwegian Agro Machinery salg og service av PICHON-produktene i Norge.

Med en sterk forhandlerstruktur i Norge, og med CLAAS som hovedmerke og SAMSON allerede en del av produktporteføljen, blir Norwegian Agro Machinery eksklusiv distributør av de to merkene fra SAMSON GROUP A/S: SAMSON og PICHON.

Samarbeidet sikrer både profesjonelle maskinstasjoner og bønder i Norge adgang til PICHON-maskiner. Samtidig sikres de nåværende og fremtidige kunder en profesjonell og landsdekkende adgang til service og reservedeler.

CEO for Norwegian Agro Machinery, Michael Husfeldt, gleder seg over den nye avtalen:

– Vi har bygget opp en sterk forhandlerstruktur i Norge, hvor SAMSON allerede er en del av produktporteføljen. Vi gleder oss over å kunne ta PICHONs produkter med inn, da de komplementerer SAMSON-produktene veldig godt. Dermed kan våre forhandlere fokusere eksklusivt på produktene fra SAMSON GROUP, fortsetter Michael Husfeldt.

De to merkene og deres produktportefølje supplerer hverandre på en god måte. Produktene fra SAMSON-fabrikken i Viborg retter seg fortrinnsvis til store maskinstasjoner og store husdyrprodusenter, med stort fokus på høy effektivitet og stor kapasitet. PICHONs produkter er fortrinnsvis utviklet til mindre og mellomstore gårdsbruk, samt mellomstore maskinstasjoner.

– Vi er derfor veldig glade for avtalen og vil sikre at eksisterende og kommende PICHON-kunder betjenes profesjonelt. Vi vil levere den best mulige oppfølging og service, som vi allerede siden 1. november 2017 har levert til våre kvalitetsbevisste SAMSON-kunder, sier produktsjef Ole Morten Thoresen.

Også Torben Larsen fra SAMSON GROUP ser store perspektiver i avtalen:

– SAMSON GROUP er glade for at vi med det nye samarbeidet sikrer at både nåværende og fremtidige PICHON-kunder får en profesjonell og landsdekkende adgang til service og reservedeler, sier Torben Larsen, Head of Sales, og understreker videre at det har vært viktig for SAMSON GROUP å finne en ny samarbeidspartner, som har viljen og evnen til at bære PICHON-produktene frem i Norge – noe Norwegian Agro Machinery allerede har bevist med SAMSON-produktene.

Norwegian Agro Machinery er allerede klare med det nye PICHON-SAMSON oppsettet, og på Norwegian Agro Machinery’s salgskick-off i september ble forhandlere introdusert til det nye PICHON-programmet. De første PICHON-produktene er for øvrig allerede levert til Norge.

Norwegian Agro Machinery står for importen av CLAAS traktorer og høstemaskiner, samt redskaper fra merkene Lemken, Horsch, Bogballe, Multiva, Göweil, Conor, Samson, Pichon, Stark, Snowline og Spearhead. Norwegian Agro Machinery er et datterselskap under det danske felleskjøpet Danish Agro. Hovedkontoret på Gardermoen skal samle de nasjonale aktivitetene i selskapet. Altså slikt som import, markedsføring, produktstøtte, serviceorganisering og reservedelshandtering.