K. Simonsen har hovedsete i Harstad, hvor de sentralt i byen har et romslig og moderne bygg på 3 000 kvadratmeter med fullt utstyrt verksted, vaskehall og kontorer. Nå får de i tillegg to nye avdelinger i henholdsvis Leknes og på Setermoen.

K. Simonsen overtar A-K avdelingene i Bardu og Leknes

Utvider landbrukssatsningen med to nye salgs- og servicepunkt.

– Vi ønsker å få mer nærhet til kunder vi allerede har, samtidig som vi ser potensiale for å få mange nye, introduserer Camilla Simonsen, om bakgrunnen for kjøpet av A-K maskiners tidligere avdelinger i Bardu og Leknes.

Ivareta nye og gamle kunder

Selv er Camilla avdelingsleder for storbilsenteret og ansvarlig for verksteddrifta hos familiebedriften, hvor de fra før av er servicepunkt for både MAN og DAF. Siden K. Simonsen Storbilsenter også etablerte seg som en Norwegian Agro-forhandler våren 2021, har landbruksbiten i firmaet bidratt til en solid omsetningsøkning, og nå ligger alt til rette for videre vekst.

– Vi har hatt en veldig god start, og landbruksbiten har gitt oss en god omsetning og samtidig mer å gjøre, både for verkstedet og i søsterbedriften vår K. Simonsen Transport. Med to nye servicepunkt og lokalt personell både i Leknes og Bardu utvider vi ikke bare salgs- og serviceområdet vårt, vi gir også kundene en større trygghet. Avdelingene i Leknes og Bardu har også en etablert kundemasse vi ønsker å serve videre, fastslår Camilla.

Søker etter flere medarbeidere

Fra avdelingen på Setermoen i Bardu er tre av de tidligere A-K ansatte med videre, deriblant Joar Rognli som er ansatt som driftsleder og selger. De to andre er erfarne mekanikere, og også i Leknes er en mekaniker rekruttert med videre.

– Vi har kjøpt delelagrene og er heldige som også får med mye av kompetansen videre. I tillegg vil det være behov for ytterligere forsterkninger, i første omgang vil vi lyse ut en mekanikerstilling og en stilling som butikkansvarlig på avdelingen i Leknes, oppgir Camilla.

– Avdelingen i Bardu er allerede oppe og går, og de er godt i gang med å ta imot kunder. Vi jobber på for å få alt klart til offisiell åpning der den 14. september, og dagen etter blir det offisiell åpning på avdelingen i Leknes, legger Camilla til.

Godt traktorsalg

Med utgangspunkt i hovedsete i Harstad er det fortsatt Glenn Johansen som skal ivareta salg i Lofoten og Vesterålen, og etter mye demoaktivitet har særlig CLAAS salget gått godt for den unge, offensive selgeren.

– Vi har solgt bra med utstyr, og det er mange kunder som nå får kortere vei til service. Det er viktig i vår landsdel med store avstander, framhever Glenn, som høster gode skussmål fra salgssjef Torstein Simengård i Norwegian Agro.

– Siden Glenn kom inn i organisasjonen for ett år siden har han raskt bygd tillit i markedet og levert solide resultater. Åtte traktorer, fire kombipresser og flere slåmaskiner og river taler for seg. Med tanke på CLAAS sin tidligere posisjon i denne landsdelen vil satsningen fra K. Simonsen være et solid bidrag til våre nasjonale resultater. Ikke bare for CLAAS, men også våre øvrige redskapsleverandører. Eksempelvis Duun har historisk solgt svært godt, særlig i Indre Troms, oppgir salgssjefen.

Kontaktpersoner for ytterligere kommentarer:
Glenn Johansen (915 23 805 / gj@kurtsimonsen.no)
Joar Rognli (911 22 940 / joar@kurtsimonsen.no)

Om Norwegian Agro
Norwegian Agro er en av landets ledende leverandører av maskiner og redskaper til landbruket. Vi representerer en lang rekke sterke merkevarer, og er norsk distributør av CLAAS traktorer og høstemaskiner, samt redskaper fra blant annet Lemken, Horsch, Bogballe, Multiva og Duun. Vårt landsdekkende forhandlernett består av mer enn 30 salgs- og servicesteder, hvorav en tredjedel er egen-eide avdelinger. I alt har selskapet, som er et datterselskap i Danish Agro-konsernet, 100 medarbeidere og en omsetning årlig på over 600 millioner kroner.

Om K. Simonsen Storbilsenter
K. Simonsen Storbilsenter AS er et frittstående verksted som ble startet opp i 2012 i nytt verkstedbygg på Stangnes i Harstad. Vi startet opp som et tungbilverksted der vi ble servicepunkt for Iveco og DAF, og etter hvert ble vi også servicepunkt for MAN. I 2021 skrev vi under enda en kontrakt med Norwegian Agro, hvor vi skal også være forhandler for CLAAS traktorer og hele porteføljen av utstyr og redskaper fra dem.

Regions

Norwegian Agro Machinery er en av landets ledende leverandører av maskiner og redskaper til norsk landbruk. Vi representerer en lang rekke sterke merkevarer, og er norsk distributør av CLAAS traktorer og høstemaskiner, samt redskaper fra blant annet Lemken, Horsch, Bogballe, Multiva og Duun. Norwegian Agro Machinery har et landsdekkende forhandlernett bestående av mer enn 30 salgs- og servicesteder, hvorav en tredjedel er egen-eide avdelinger. Hovedkontoret på Jessheim skal samle de nasjonale aktivitetene i selskapet, altså slikt som import, markedsføring, produktstøtte, serviceorganisering og reservedelshandtering. I alt har selskapet, som er et datterselskap i Danish Agro-konsernet, 100 medarbeidere og en omsetning årlig på over 600 millioner kroner.