Her er vinnerne i NM i Kaffecocktails 2022. Fra venstre Laura Font, Alexander Monsen og Anette Søberg

Alexander Monsen til topps igjen

Alexander Monsen stakk av med seieren i norgesmesterskapet i Kaffe-cocktails på Fuglen 31. mai. Den nybakte NM-vinneren i klassisk barista overbeviste både med Irish Coffee og egenkomponert drikk.

Alexander har jobbet med kaffe i ni år, først som barista hos Stockfleths, nå som kaffebrenner og fagansvarlig hos Norð Brenneri i Oslo.

Resultater
1. Alexander Monsen
2. Laura Font
3. Anette Søberg
4. Guðjón Andri Reynisson
5. Emelie Danielsen
6. Pål Bagge Skar
7. Marcel Pierre
8. Jeff Frieders

Les mer om konkurransen HER

Marit Lynes fra arrangøren er svært fornøyd med arrangementet, og ser dette som et ledd i å få Coffee in Good Spirits etablert som en årviss konkurranse i Norge.

2022 World Coffee in Good Spirits Championship arrangers I Milano 23. - 25. juni. Det har vært vekslende interesse for denne konkurransen her hjemme, og Norge stiller ikke med deltakere i årets VM. Førstepremien var imidlertid en tur til Milano under VM, og Alexander Monsen reiser nedover for å la seg inspirere til neste års konkurranser.