ÆRESMEDLEM: Line Flem Høst som vant bronse i OL i Paris, blir utnevnt til æresmedlem i klasseklubben "ILCA Norge". FOTO: Sander van der Borch/World Sailing

OL-medaljører i seiling blir æresmedlemmer

SPERREFRIST: 18. august kl 16:00

Line Flem Høst som vant bronse i seiling under OL i Paris, og Hermann Tomasgaard som stod for tilsvarende bragd under OL i Tokyo, vil i dag bli utnevnt til æresmedlemmer i den norske klubben for klassen de seiler i.

Line Flem Høst og Hermann Tomasgaard har gjort slutt på Norges langvarige medaljetørke i OL i seiling, og de har vært blant landets aller fremste internasjonale seilere i det siste ti-året. De seiler i enmannsjolleklassen ILCA, som de fleste nok kjenner under navnet «Laser».

I dag skal de dele ut premier i det pågående norgemesterskapet for ILCA-klassen. Det foregår ved Kongelig Norsk Seilforenings seilsportsenter «Ulabrand» på Bygdøy. Men med alle Norges ILCA-seilere ringside, vil de selv også bli utnevnt til æresmedlemmer av klasseklubben ILCA Norge.

Klubben sier selv dette:

Under premieutdelingen for ILCA- og 29er-NM i KNS kl. 16:00 i dag, har ILCA Norge den store æren av å utnevne Herman Tomasgaard og Line Flem Høst til æresmedlemmer.

ILCA Norge er utrolig stolte over å ha medlemmer som utmerker seg på de største arenaene og leverer toppresultater når det virkelig gjelder. Hermann sikret OL-bronse i Tokyo 2021 og har i år vunnet VM-sølv, mens Line har tatt både OL- og VM-bronse.

Hermann og Line har også toppet hver sin World Cup-ranking i sine respektive ILCA-klasser. Begge er fremragende representanter og forbilder for idretten vår.

Med dyp respekt og ydmykhet utnevner ILCA Norge i dag Herman og Line til æresmedlemmer.

Frank Kirkeland

Sportslig leder i ILCA Norge

Norges Seilforbund skal ivareta interessene til alle seilforeningene og seilere i alle kategorier. Norges Seilforbund (NSF) er en nasjonal organisasjon for seiling i alle former. NSF er tilsluttet Norges Idrettsforbund (NIF) og World Sailing (WS).

Frank Kirkeland

Sportslig leder ILCA Norge 93011645