F.V.: Gina Russell, Rebecca Selnæs og Erling J. Myrseth er alle nye i forbundsstyret

Nye representanter i NMFs forbundsstyre

Tre nye representanter er valgt inn i forbundsstyret til Norges Musikkorps Forbund (NMF). I tillegg ble president Rita Hirsum Lystad gjenvalgt.

NMFs landsmøte skulle vært arrangert i Trøndelag, men på grunn av koronasituasjonen ble det i år avholdt digitalt.

Valgt til sin fjerde presidentperiode

Rita Hirsum Lystad ble gjenvalgt som president for NMF. Hun er nå klar for å gå løs på sin fjerde periode i organisasjonen, sammen med visepresident, Christian Børresen.

Nye representanter i forbundsstyret

Rebecca Selnæs (25) er opprinnelig fra Trondheim, men har nylig flyttet til Sortland, hvor hun er messingpedagog i kulturskolen og dirigent i Sortland Juniorkorps. Hun tar med seg erfaring fra Creo sitt forbundsstyre, hvor hun har vært studentrepresentant siden 2017. Selnæs har selv spilt i flere korps og mener NMF er viktig for at korpsbevegelsen skal blomstre.

Gina Russell (53) er drillmamma og har et hjerte som banker ekstra for korpsdrill. Russell har vært styremedlem i Skedsmo drill i mange år og har fire år som leder. I forbundsstyret er Russell valgt inn som «drillrepresentant». Her kommer hun til å være spesielt opptatt av å fremme drillerne sine interesser.

Erling Johan Myrseth (54) begynte korpskarrieren sin hjemme på Sunnmøre som 12-åring. Myrseth har musikkutdanning og har tidligere jobbet i kulturskole og to runder i NMF. Han er opptatt av at samfunnet endrer seg, mens korpsbevegelsen har lange tradisjoner og er en tung skute å snu – om den skal endres.

Vår visjon er "alle snakker korps". Våre verdier er "inkluderende, inspirerende, engasjert".

Håkon Mogstad

Strategisk rådgiver 480 38 185