NORGESMESTER: Midtun Skoles Musikkorps spilte seg til seier på NM skolekorps janitsjar. Foto: Jonatan Barstad

Dette er vinnerne av NM skolekorps 2024

I dag har 66 skolekorps konkurrert i to forskjellige norgesmesterskap. NM skolekorps Brass i Stavanger og NM skolekorps janitsjar i Larvik. Det har vært høyt nivå og fantastisk stemning, og nå er resultatene klare.

Fulle resultatlister er vedlagt. For bilder av korpsene, besøk vår bildebank. Her kan du søke på korpsene, eller NM skolekorps. Bildebanken oppdateres fortløpende.

For mer informasjon og dommerkommentarer, les saken på musikkorps.no

NM skolekorps janitsjar

I Larvik har 30 korps fordelt på 3 divisjoner konkurrert i janitsjar. Konkurransen var beinhard, og det var så jevnt nivå at resultatene var klare knappe femten minutter før premieutdeling. Midtun Skoles Musikkorps tok årets norgesmestertittel med 97 poeng, to poeng foran andreplassen som gikk til Voksen Skoles Musikkorps. Fjorårets norgesmester, Nylund Skolekorps, kom på en god tredjeplass.

Topp 3 i alle divisjoner:

1. divisjon:

1. Midtun Skoles Musikkorps
2. Voksen Skoles Musikkorps
3. Nylund Skolekorps

2. divisjon:

1. Samnanger Skulemusikklag
2. Eidanger Pike- og Guttekorps
3. Vestnes Skolekorps

3. divisjon:

1. Varden Skoles Musikkorps
2. Bøverbru/Eina-KBN Skolekorps
3. Ranheim Skolemusikkorps

NM skolekorps brass

I Stavanger ble det ikke overraskende en ny NM-tittel til Smørås skolemusikk. Korpset er både regjerende norgesmester og europamester og vant med 96 poeng. Ytrebygda skolekorps tok andreplassen for andre år på rad, med 95 poeng. Tertnes skoles musikkorps ble nummer tre med 93 poeng.

TITTELFORSVARER: Smørås Skolemusikk tok førsteplassen også i år. Foto: NMF

Topp 3 i alle divisjoner:

1. divisjon:

1. Smørås Skolemusikk
2. Ytrebygda Skolekorps
3. Tertnes Skoles Musikkorps

2. divisjon:

1. Skodvin Skulemusikk
2. Fitjar Skulekorps
3. Askøy skolebrass

3. divisjon:

1. Knarvik Skulekorps
2. Kaland Skulemusikklag/Lindås Skulekorps
3. Frakkagjerd Skolekorps

4. divisjon:

1. Lavik skulemusikk
2. Tasta Skolekorps
3. Moster Skulekorps

Norges Musikkorps forbund (NMF) er den største kulturfrivillige organisasjonen i Norge, med over 60 000 medlemmer fordelt på ca. 1600 medlemskorps. Vi ønsker å bidra til å fremme og videreutvikle musikk og drill i Norge, i og med samfunnet rundt oss.

Vi har hovedkontoret i Bergen, hvor litt over 20 ansatte jobber. I tillegg har vi åtte regionskontorer, hvor til sammen litt over 20 personer jobber, fra Tromsø i nord, til Trondheim og Molde, Bergen, Stavanger, Sandefjord, Lillehammer og Oslo.

Vår visjon er en enkel, men kraftfull: Korpsglede for alle!

Håkon Mogstad

Strategisk rådgiver 480 38 185