Europamester på 10.000 meter

Han satt ny personlig rekord med tiden 28.41.66.

Sondre hang godt med gjennom hele løpet, etter 5.000 meter lå han på 2. plass. Åtte runder før mål la han seg i tet. Det var bare en løper som fulgte han. To runder før mål får Sondre en liten luke, og løper inn som europamester. Sondre var en av de yngste i feltet, og vil også være med i U23 EM om to år. Dette er det tredje U23-gullet til Norge siden 1999.

-Dette er stort! Sondre løp et meget taktisk og godt løp, sier sportssjef Ronny Nilsen.

Sondre Nordstad Moen var favoritt på distansen. Han toppet før løpet listen over årsbeste med tiden 28.43,90. I tillegg er han tredjemann på listen  på 5000 med 13.30,22 fra Birmingham sist søndag.

Se alle resultater på arrangørens nettsider

Friidrett.no vil også komme tilbake med intervjuer og bilder.

Kontakt: Ronny Nilsen, Sportssjef i Norges Fri-idrettsforbund. Tlf 90517098

• Kunst, kultur, underholdning

Norges Friidrettsforbund organiserer friidrett innen landets grenser og er medlem av friidrettens internasjonale organer, International Association of Athletics Federations (IAAF) og European Athletics (EA). Norges Fri-drettsforbund er medlem av Norges Idrettsforbund og Olympiske og Paralympiske komité.

Norges Friidrettsforbund er stiftet 1. mai 1896 og består av 19 friidrettskretser med grenser overensstemmende med våre fylker. Over 800 idrettslag med 66000 medlemmer er medlem i Norges Fri-idrettsforbund.

Svein Arne Hansen

Pressekontakt Friidrettspresident 917 25 355