Samarbeid: Christian Nordvik (t.h) fra Nordvik og Hanne Myrvang fra TV-aksjonen. Foto: Nordvik AS.

Fortsetter samarbeidet med TV-aksjonen

De neste månedene skal TV-aksjonen kjøre rundt i Nordland i en elektrisk Toyota bZ4X til inntekt for Barnekreftforeningen.

Verdens største dugnad

NRK TV-aksjonen har vært arrangert hver høst siden 1974 og regnes som verdens største dugnad. I år har aksjonen 50-års jubileum, og årets innsamling går til Barnekreftforeningen som skal etablere familiehus nær sykehusene i Tromsø, Bergen, Trondheim og Oslo der alvorlige syke barn kan være med sin familie. Årets aksjonsdag er 20. oktober, og de neste månedene skal teamet fra NRK TV-aksjonen reise rundt i Nordland for å samle inn penger til aksjonen i en Toyota bZ4X fra Nordvik.

Et samarbeid som står hjertet nært

-Vi er veldig stolte av vårt gode samarbeid med TV-aksjonen, og ser frem til å være med videre i dugnaden sammen med Toyota. Dette er et samarbeid som står hjertet vårt nært, og vi setter stor pris på innsatsen fra Hanne og gjengen fra TV-aksjonen i Nordland, sier Christian Nordvik fra Nordvik.

Elektrisk Toyota bZ4X. Foto: Nordvik AS.

Sammen for små helter

Hanne fra TV-aksjonen er glad for å fortsette samarbeidet med Nordvik: -Vi i TV-aksjonen setter stor pris på at Nordvik låner oss en bil, slik at vi kan reise rundt i hele Nordland og gjøre klart til verdens største dugnad, sammen med flotte frivillige og ildsjelene vi har i fylket vårt, sier hun.