Naturen gir liv til Nordsjö sin Årets Farge 2023

Naturen gir liv til Nordsjö sin Årets Farge 2023

Årets Farge 2023 heter Wild Wonder – en nyanse inspirert av de varme tonene av modne åkere, klare for innhøsting. Disse myke fargenyansene gir oss en direkte kobling til naturen og skaper en følelse av energi og positivitet.

Nordsjös egne fargeeksperter og et team av internasjonale designere har nøye analysert ulike globale samfunnstrender og ut ifra resultatet satt sammen trendrapporten ColourFutures 2023. Når mennesker søker etter støtte, sammenheng, inspirasjon og balanse i dagens verden, vender de seg til naturens underverk for å finne det. Vi forundres av naturens magi, noe som oppsummerer årets tema – seeds of wonder.

"Wild Wonder snakker til oss på et språk som vi instinktivt forstår", sier Ann-Charlotte Linde, fargesjef i Nordsjö. «Naturen er det som inspirerer oss og får oss til å føle oss bedre i våre liv og i våre hjem. Det er derfor hele vår fargepalett for 2023 er inspirert av naturens rytmer».

Fire fargepaletter er tatt frem sammen med Årets Farge Wild Wonder:
“Lush Colours” - som er inspirert av begrodde hager, skog og mark gir oss direktekobling til naturen. Grønt, brunt og lilla gir, sammen med Wild Wonder, en naturlig rolig og håpefull palett.

“Buzz Colours” - disse fargenyansene er inspirerte av det livlige biologiske mangfoldet i en blomstereng full av forskjellige engblomster iblandet grønt gress. Den optimistiske paletten i gult, rosa og gyllene farger tilfører glede og harmoni og hyller styrken i å jobbe sammen.

“Raw Colours” - symboliserer naturens råmateriale – kraftfulle og berikende uten å ta overhånd. Farger fra tørket gress, sopp og tre – Raw-paletten gir en varm og fyldig, naturlig look.

“Flow Colours” - med inspirasjon av tidevann, bølger og jordens naturlige rytmer, hjelper Flow-paletten oss til å skape en følelse av kontinuitet og balanse. Vann, skjell, sand og stein – farger fra havet og stranden gir oss en avslappende nærhet til naturen.

Disse fire paletter gjør fargevalget for forbrukere enklere, for de som vil gjøre sine boliger og nærmiljøer personlige, tidløse og samtidig aktuelle.

Årets Farge 2023 – Wild Wonder kan testes på egen vegg med Nordsjös innovative Colour Tester, som kan bestilles på www.colourtester.no

For mer informasjon om Årets Farge og Colour Futures 2023, se www.nordsjo.no og følg oss på Facebook og Instagram.

For mer informasjon, ytterligere pressemateriale og bilder, vennligst kontakt
Louise Forslund, Brand Manager Nordsjö, louise.forslund@akzonobel.com