Presseinvitasjon til Norconsults Samfunnskonferanse 2017

3. mai arrangerer Norconsult Samfunnskonferansen 2017 i Bærum Kulturhus i Sandvika. Konferansens tema, et mer effektivt Norge, vil belyses og debatteres fra mange ulike vinkler av spennende foredragsholdere. Vi inviterer journalister til å delta på konferansen.

Er du journalist, og ønsker å delta på Samfunnskonferansen? Send en mail til senior kommunikasjonsrådgiver, Benedicte Bratt Jakhelln, benedicte.bratt.jakhelln@norconsult.com

Praktisk om Samfunnskonferansen:

• Onsdag 3. mai klokken 12-17 (lunsj fra 11-12)
  • Bærum Kulturhus, Claude Monets alle 27, Sandvika
  • Tema: Et mer effektivt Norge - nye samhandlingsformer, digitalisering og endringsprosesser
  • Mer info om program for dagen finner du her.

Spennende foredragsholdere
Noen av foredragsholderne du får høre på Samfunnskonferansen er:

• Høyre-nestor og tidligere statsminister Kåre Willoch
  • Administrerende direktør i Nye Veier, Ingrid Dahl Hovland
  • Urbanist og byforsker Erling Dokk Holm
  • Statssekretær i Kommunal- og moderniseringsdepartementet, Paul Chaffey.

Norges mest fremtidsrettede prosjekter
På konferansen får du et innblikk i noen av de mest fremtidsrettede prosjektene som gjennomføres i Norge i dag:

• Fellesprosjektet Ringeriksbanen og E16 vil presenteres av prosjektdirektør fra Bane NOR, Morten Klokkersveen.
  • Digibygg vil presenteres av prosjektdirektør i Statsbygg, Jan Myhre.
  • Nedre Otta kraftverk vil presenteres av oppdragsleder Tore Lie Falkenberg fra Norconsult.
  • DiVA (Digital VA-forvaltning) vil presenteres av Tom Baade-Mathiesen, direktør for Norconsults Vann- og avløpsdivisjon.

Engasjerende samfunnsdebatt
Rådgivende Ingeniørers Forening (RIF) har gjennomført en undersøkelse for å kartlegge rådgivernes vurdering problemstillingen: «Hvordan skal Norge få størst mulig verdiskaping og fremtidig samfunnsnytte, ut fra store offentlige investeringer innen bygg og anlegg?».

Resultater fra undersøkelsen vil presenteres og debatteres Samfunnskonferansen.

Deltakere i debatten er administrerende direktør i RIF, Liv Kari Skudal Hansteen, konsernsjef i AF Gruppen, Morten Grongstad, statssekretær Paul Chaffey i Kommunal- og moderniseringsdepartementet, administrerende direktør i Arkitektbedriftene i Norge, Egil Skavang og konsernsjef i Norconsult, Per Kristian Jacobsen.

Debatten ledes av dagens konferansier; journalist og forfatter Mah-Rukh Ali.

Mer informasjon om Samfunnskonferansen 2017 finner du her.

Velkommen til Bærum Kulturhus 3. mai! Vi håper å se så mange som mulig på konferansen.

Norconsult er Norges største og en av de ledende tverrfaglige rådgiverbedriftene i Norden, med virksomhet som spenner over fem verdensdeler. Våre tjenester er rettet mot samfunnsplanlegging, prosjektering og arkitektur. Norconsult er engasjert i prosjekter innen bygg og eiendom, samferdsel, energi, industri, vann og avløp, olje og gass, miljø, plan, arkitektur, sikkerhet og IT. Av selskapets 3 250 medarbeidere arbeider om lag 2 300 i Norge. Norconsult har 85 kontorer i Norge og internasjonalt. Hovedkontoret ligger i Sandvika i Bærum. Selskapet er eid av egne medarbeidere.