Nissan X Trail N-Trek, ny versjon av Nissans populære SUV•	Sporty look med oppdatert grill og nye fargevarianter •	Tilgjengelig med e-4ORCE, Nissans unike 4WD system •	Nytt vannavstøtende setetrekk
Nissan X Trail N-Trek, ny versjon av Nissans populære SUV• Sporty look med oppdatert grill og nye fargevarianter • Tilgjengelig med e-4ORCE, Nissans unike 4WD system • Nytt vannavstøtende setetrekk

Nissan X-Trail N-Trek: Ny versjon av Nissans populære SUV

• · Sporty look med oppdatert grill og nye fargevarianter
  • Tilgjengelig med e-4ORCE, Nissans unike 4WD system
  • Nytt vannavstøtende setetrekk

Hvalstad, 08.05. 2024. Visuelt er X-Trail N-Trek en mer sportslig og robust variant. «V-motion grillen» har en mørkere finish som omgir grillen. Standard X-Trail har krom. Den har også nye LED-tåkelys som er integrert i den nedre delen av støtfangeren foran.

Det finnes flere fine lakkvarianter av X-Trail N-Trek. Noen i metallic maling og andre kommer i perlemor-variant. Pearl White, Champagne Silver og Ceramic Grey er også tilgjengelige i to-fargete kombinasjoner med sort tak.

I interiøret er det et nytt vannavstøtende setetrekk som tilfredstiller den aktive familie som trives i skog og mark. De slipper da å bekymre seg for smuss og kan lett vaske det bort. En tilbehørspakke med gummimatter og vendbar bagasjeromsmatte kan også leveres.

Nissan X-Trail er utstyrt med en turboladet 3-sylindret motor med variabelt kompresjonsforhold for å generere elektrisitet som igjen brukes til å lade det innebygde batteriet, som igjen driver hjulene via elektriske motorer. Nissans prisbelønte firehjulstrekksystem, e-4ORCE, består av to elektriske motorer, en på forakslen og en på bakakslen som kan justere krafttilførselen på 1/1000 del av et sekund, for å sikre det mest solide veigrep.

Kombinasjonen av e-POWER og e-4ORCE gir en jevn og sømløs kjøreopplevelse som minner om en elbil, men uten at du trenger å tenkte på når du må lade bilen neste gang. Nissans firehjulsdrevne SUV kan leveres som fem- og syvseter.

Du finner flere bilder her:

---slutt---

Nissan X-Trail – Europa

e-POWER

1.5l VCR turbo ICE

Seter

Drivlinje

2WD

e-4ORCE 4WD

2WD

Effekt (kW/hk)

Maks dreiemoment (Nm)

FR 330 + RR 195

Co2, utslipp – kombinert (WLTP)

131 – 134

Forbruk – kombinert (WLTP)

5,8 - 5,9

6,3 - 6,4

6,4 - 6,5

7,1 - 7,2

7,2 - 7,4

Toppfart (km/t)

0-100 km/t (sek)

8,0

7,0

7,2

9,6

Om Nissan AMIEO (Afrika, Midt-Østen, India, Europa & Oceania)
Nissan sikter på å bli et bærekraftig selskap, med et driv mot en renere, tryggere og mer inkluderende verden.

Bærekraft er kjernen til Nissan’s langtidsvisjon; Ambition 2030. Som et svar på de kritiske miljø-, samfunns- og kundebehov, går vår strategi ut på å levere elektrifiserte modeller og teknologisk innovasjon i nøkkelmarkeder globalt, og styrke mobilitet med mer. Ambition 2030 støtter Nissan’s mål, som er å bli karbon nøytral på tvers av livssyklusene til produktene og operasjonene innen 2050. Nissan AMIEO regionen, med EV36Zero i kjernen, er klargjort for å akselerere skiftet til en elektrifisert fremtid.

Kommunikasjonssjef, Nissan Nordic Europe – Norge

Tlf 92416110, E-post: sthrane@nissan-europe.com

Marina Maneas Bakkum

Kommunikasjonsdirektør, Nissan Nordic Europe (Norden)