Pål Sverre Hagen og Marie Blokhus i "Dianas bryllup"

Kinoene er for alvor i gang igjen, og allerede i september kan du bli med i "Dianas bryllup". – se trailer her

Mye har stått stille de siste ukene og månedene, men ikke ferdigstillingen av komedien «Dianas bryllup», den nye komedien fra «Staying Alive»-regissør Charlotte Blom.

Foran kamera finner vi Marie Blokhus og Pål Sverre Hagen i hovedrollene som ekteparet Liv og Terje, mens andre sentrale roller bekles av Jannike Kruse, Olav Waastad, Ine Wilmann og Nader Khademi.

Se trailer: https://www.youtube.com/watch?v=aBFJwUwgmcc

Dianas bryllup får kinopremiere over hele landet fredag 25. september

- Dianas bryllup er en film om den store kjærligheten, det er en feelgood film som jeg håper vil begeistre og jeg tenker at det er det vi trenger akkurat nå,  Sier regissør Charlotte Blom.

Det er 29. juli 1981. Lady Diana Spencer går ned kirkegulvet sammen med Prins Charles i ærverdige St. Pauls katedral i London. Samme dag står også et annet bryllup, i kantina til Borregaard Industrier. Der er det bryllupsfest for det nygifte paret Liv og Terje. I barnevogna ligger deres nyfødte datter Diana, som skal se mye rart i årene som kommer. Liv og Terjes heisatur av et ekteskap blir observert fra sidelinja av Diana, helt fra hun er baby til hun flytter hjemmefra. Alt hun kan se er verdens verste foreldre som på ingen måte gjør så godt de kan. Når det så 30 år senere skal stå enda et bryllup, og det er Diana som skal gifte seg på et gods i Sverige, står nervene i høyspenn. Og verre skal det bli. Komedien Dianas bryllup er en høylytt hyllest til de som hiver seg hodeløst inn i kjærligheten. Om to som aldri slutter å elske hverandre, selv om de i perioder ikke tåler trynet på hverandre.

Tittel: Dianas bryllup
Regi: Charlotte Blom
Produsent: Synnøve Hørsdal
Manus: Charlotte Blom og Mette M Bølstad