Gjengen fra KuToppen er tilbake

Gjengen fra KuToppen er tilbake

Hele famillen kan glede seg til et gjensyn med Klara, Gaute og Mosk, og alle de andre dyra de kjenner. KuToppen på sporet er en hardkokt krim for hele slekta, proppet med fengende musikk, hodekløende mysterier og neglebitende spenning!

-Vi hadde lyst til å lage krim for barn og tar med seerne ut på en togreise utenom det vanlige. Her må de, i beste Agatha Christie-stil, være med å løse et mysterium, sier produsent Heidi Palm Sandberg.

Finn frem forstørrelsesglasset, og se montasjen her:

Det er et spennende liv å være KuToppen-detektiv.
Hva om det fantes et frø som kunne gro uten regn og sol, ja til og med helt uten jord? Den geniale oppfinnergrisen Albert Einswein har med sitt superfrø løsningen for KuToppen, som sliter med forsyningene. Frøet blir på mystisk vis Stjålet da det fraktes med den nye hypermodere jerbanen - men av hvem? På toget blir Klara og Gaute kjent med mesterdetektiven Agatha Christensen og sammen må de løse mysteriet for a redde Kutoppen.

Qvisten Animation ble grunnlagt I 1994 og er i dag det største animasjonsstudioet i Skandinavia. Qvisten kan vise til et bredt spekter av animasjon av høyeste kvalitet, med hele 16 helanimerte kinofilmer, deriblant Folk og røvere I Kardemomme by og Helt Super.

Tittel: «KuToppen på sporet»
Regi: Will Ashurst
Manus: Kristian Landmark