Endelig slipper den norske grøsseren «Marerittet» trailer – tør du se?

Endelig slipper den norske grøsseren «Marerittet» trailer – tør du se?

Tenk deg at du våkner av at det er noen andre i rommet. Over deg står en mørk og truende skikkelse. Du vil skrike, men får ikke frem en lyd. Du vil flykte, men kroppen er som lammet. Du er våken, men er fanget i en kropp som er fullstendig paralysert. Du er i et våkent mareritt. Du opplever søvnparalyse.

Se trailer her:

Søvnparalyse er en tilstand av lammelse som oppstår rett etter en person har våknet. Du kan høre og føle at noen er inne i rommet. Noen opplever det også som om at noen sitter på brystet ditt. Skremmende og ubehagelig, men ikke uvanlig. Faktisk lever nesten 10% av befolkningen med denne lidelsen.

- Det har vært utrolig spennende å sette seg inn i det ubehaget mange mennesker opplever med mareritt og søvnparalyse. Temaer rundt kvinnehelse, selvstendighet i parforhold, psykiske belastninger og hvordan det behandles i skrekkfilmsjangeren er også noe jeg syns var veldig interessant i dette prosjektet, sier hovedrolleinnehaver Eili Harboe.

«Marerittet» får kinopremiere over hele landet 17. februar.

Filmen har allerede gått sin seiersgang på de viktigste sjangerfilm-festivalene på begge sider av Atlanteren. Nå er den også bekreftet til Göteborg Film Festival

Mona (25) og Robby (25) har nettopp kjøpt sin første leilighet, men kort tid etter innflyttingen får Mona voldsomme og intense drømmer. Når den nyfødte babyen til paret ved siden av dør, intensiveres marerittene og etter hvert innser Mona at noen eller noe er i ferd med å ta seg inn i vår verden gjennom henne.

Ikke alle mareritt er over når du våkner...

Tittel: Marerittet
    Regissør: Kjersti Helen Rasmussens
    Manusforfatter: Kjersti Helen Rasmussens