Alexandra Rotan inntar KuToppen

Alexandra Rotan inntar KuToppen

Nå er det ikke lenge til hele familien kan glede seg over et gjensyn med Klara, Gaute og Mosk, og alle de andre dyrene de kjenner fra KuToppen. De to foregående filmene har vært proppfulle av fengende sang og musikk, og KuToppen - sporet er intet unntak.

Alexandra fikk en forespørsel om å skrive en helt ny sang til den nye animerte detektiv-historien Kutoppen - På sporet, og i solfylte Los Angeles ble sangen til sammen med Alexandras bandkollega Tom Hugo (Keiino) og Ketil Jansen fra bandet Lemaitre. Låten heter ‘Stå i det’, og er en låt både små barn og voksne kan relatere til.

«Jeg har selv kjent følelsen av maktesløshet når tiden ikke strekker til, og det tror jeg særlig småbarnsforeldre kan kjenne seg igjen i. At det hjelper at noen strekker ut en hånd når man strever, det tror jeg gjelder for de fleste. Jeg håper folk liker "Stå i Det”, og kanskje får et lite energikick og lyst til å synge og danse med» sier Rotan.

«KuToppen er tilbake med sin tredje animasjonsfilm, og feirer også 20 år som barne- og familiekonsept. KuToppen er allerede etablert som et musikalsk univers, og som i de tidligere filmene har denne filmen mye god musikk innenfor et bredt spekter av sjangere. Glad energipop, crossover-jazz, klassisk filmmusikk og som alltid i en Kutoppen-film, en rock n` roll-låt.

KuToppen-filmene har alltid hatt fokus på god historiefortelling, drama, relasjoner, og følelser,- også gjennom musikk, sanger og artister. Artister som Arif, Kverletak, Odd Nordstoga, Stig Brenner, Staysman og Sol Heilo har alle tidligere bidratt til at vi har lykkes med dette,- og nå kan vi også føye Alexandra Rotan til rekken av talentfulle musikere i KuToppen-universet» Sier Ove Heiborg i Qvisten Music.

Allerede i morgen slippes hele albumet fra KuToppen- På sporet.

KuToppen – På sporet får kinopremiere over hele landet 3. mars

Det er et spennende liv å være KuToppen-detektiv!
Hva om det fantes et frø som kunne gro uten regn og sol, ja til og med helt uten jord? Den geniale
oppfinnergrisen Albert Einswein har med sitt superfrø løsningen for KuToppen, som sliter med
forsyningene. Frøet blir på mystisk vis stjålet da det fraktes med den nye hypermoderne jernbanen -
men av hvem? På toget blir Klara og Gaute kjent med mesterdetektiven Agatha Christensen og
sammen må de løse mysteriet for å redde KuToppen.

Qvisten Animation ble grunnlagt I 1994 og er i dag det største animasjonsstudioet i Skandinavia. Qvisten kan vise til et bredt spekter av animasjon av høyeste kvalitet, med hele 16 helanimerte kinofilmer, deriblant Folk og røvere I Kardemomme by og Helt Super.

Tittel: «KuToppen på sporet»
Regi: Will Ashurst
Manus: Kristian Landmark