NetOnNet fortsetter å ekspandere raskt og åpner ny butikk i Bergen

NetOnNet fortsetter å ekspandere raskt og åpner ny butikk i Bergen

NetOnNets offensive satsing i Norge fortsetter. For å styrke sitt omnikanal-konsept i det norske markedet, kunngjør vi nå åpningen av en helt ny butikk, denne gangen i Bergen. Den nye butikken forventes å åpne på senhøsten og vil sysselsette rundt 15 personer. Med sine 2600 kvadratmeter blir dette NetOnNets største butikk på det norske markedet.

Det har vært et intensivt halvår for norske NetOnNet. I november gjenåpnet butikken på Alnabru i Oslo etter oppussing og en betydelig utvidelse av området. I april, etter 20 år i samme lokaler, ble en ny butikk i Stavanger innviet med doblet salgsareal – som til nå er NetOnNets største butikk i Norge. Men ikke så veldig mye lenger.

Etter en stunds leting etter de riktige lokalene, er det nå klart at Bergen er neste by i køen for NetOnNet sitt etableringsprogram. Åpningen forventes å finne sted i løpet av senhøsten. Norgessjef Peter Andersson er veldig fornøyd:

– Vår strategi er å styrke vårt omnikanaltilbud i Norge ved å utvide med flere butikker i Norges største byer. Med ca 300 000 innbyggere, er Bergen Norges nest største by, og selvsagt blant toppkandidatene på ønskelisten som vi jobber med. Vi vet også hvor kraftfullt det er å kunne opptre som en omniaktør. Ved å åpne en butikk i Bergen gir vi kundene muligheten til å møte oss, samtidig som dette driver vår ehandelspenetrasjon og øker vårt nettsalg i området. Allerede i dag har vi en stor kundebase og ehandelsandel i Bergen. Nå ser vi frem til å gi bergensere vår fulle omnikanalopplevelse i vår nye butikk, sier Peter Andersson.

Peter Andersson fortsetter med å forklare NetOnNets konsept, som kalles "Lagershop":

– I våre butikker kan kundene enkelt finne varene gjennom selvbetjening, i tillegg til at de som ønsker hjelp og veiledning får det fra våre dyktige medarbeidere. På denne måten gir vi rett og slett kunden et enklere og rimeligere alternativ for å handle hjemmeelektronikk. Det er en kostnadseffektiv modell som gjør at vi kan tilby lavere priser.

Den nye butikken etableres på Åsane kjøpesenter rett ved E39, med rikelig parkeringsplasser. Rema 1000 og møbelkjeden Skeidar er blant naboene.

– Vi har sett på en rekke ulike alternative lokaler og gleder oss nå over å ha funnet rett plassering. Det totale arealet blir på 2600 kvadratmeter, noe som betyr at dette blir vår største butikk i Norge. Målet er å åpne den nye butikken høsten/vinteren 2024, sier Peter Andersson.

Samtidig fortsetter NetOnNet å lete etter flere butikklokaler i Norges største byer.

– Vi ser for oss enda en etablering i Bergen, to-tre nye butikker i Oslo og Trondheim er også veldig interessant for oss. Vi ser etter virkelig gode lokaler på mellom 2000-3000 kvadratmeter, med riktige forhold og selvfølgelig med rett beliggenhet. Målet er å fortsette å ekspandere og ta markedsandeler i Norge, avslutter Peter Andersson.

Siden 1999 har NetOnNet solgt forbrukerelektronikk fra egne og kjente merker direkte fra lageret. Vårt fokus er å forenkle alt vi kan for å tilby forbrukerelektronikk billigere enn andre. Dette er mottoet til hele NetOnNet og er basert på vårt unike selvbetjeningskonsept. Kunder velger NetOnNet, ikke bare fordi vi har lave priser, men også fordi vi gjør det lettere og mer redelig med fokus på kunden selv. Slik skaper vi merverdi og et sterkt forhold til våre kunder. NetOnNet selger til forbrukere og bedrifter på nett samt gjennom våre 31 Lagershopper i Sverige og Norge. Siden 2022 har NetOnNetvært en del av Komplett Group. Selskapets hovedkontor ligger i handelsbyen Borås i Sverige.

Åsa Bratt

Pressekontakt PR- og kommunikasjonssjef +46 704 888822